چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳
بزرگداشت احمد سميعي گيلاني برگزار شد

بزرگداشت احمد سمیعی گیلانی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی صبح امروز(چهارشنبه ۱۴ اسفند) در دانشگاه گیلان برگزار شد. وي در این مراسم ۱۱۲ تقدیرنامه از نهادهای مختلف فرهنگی دریافت کرد و از سردیس این عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی نيز رونمایی شد./

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به رشت، صبح امروز مراسم تجلیل از این استاد و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی با حضور برخی از اعضای پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، استاندار گیلان، رییس کل اداره فرهنگ و ارشاد گیلان و رییس دانشگاه گیلان برگزار شد. 

برخی از اعضای نهادهایی چون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شورای عالی ویرایش، انجمن زبانشناسی، فرهنگستان علوم، پژوهشکده علوم اجتماعی و مسوولان و استادان دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان در این مراسم حضور داشتند. 

احمد سمیعی گیلانی در این مراسم ۱۱۲ تقدیرنامه از نهادهای مختلف فرهنگی دریافت کرد.

  در این مراسم از سردیس این عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی رونمایی شد. این سردیس هم‌اکنون در تالار حکمت دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان نصب شده است.  همچنين، مقرر شد یکی از تالارهای این دانشگاه به نام احمد سمیعی گیلانی نامگذاری شود. 

در این مراسم متن پیام غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به مناسبت بزرگداشت سمیعی گیلانی توسط یکی از اعضای پیوسته این فرهنگستان قرائت شد.  دختر رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم، متن پیام وی را به همین مناسبت برای حاضران قرائت کرد.

گزارش کامل این مراسم و گفت‌وگوی اختصاصی ایبنا با احمد سمیعی گیلانی متعاقبا منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط