چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۹
«دژ دیجیتالی» در مقابل کتابفروشی‌ها قرار گرفت

«دژ دیجیتالی» کتابی دیگر از دن براون خالق رمان «راز داوینچی» كه با ترجمه حسن زیادلو ترجمه و منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اولین رمان دن براون، نویسنده کتاب جنجالی «راز داوینچی»، اخیرا توسط حسن زیادلو به فارسی ترجمه و راهی بازار نشر شده است.

در این کتاب ماجرای یک ریاضیدان نابغه به نام سوزان فلچر نقل می‌شود. فلچر که سرپرست بخش رمزنگاری آژانس امنیت ملی است خود را در مواجهه با یک کد غیر قابل شکستن می‌یابد که به وسیله یک رمز نگار ژاپنی طراحی شده است. 

این رمز نگار ژاپنی که با هدف دفاع از حریم شخصی مردم ژاپن در مقابل جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا این کد را تدوین کرده است، در اسپانیا کشته شده و فرد دیگری با جعل نام او قصد فروش کد را دارد. 

حسن زیادلو، مترجم این کتاب در توضیح آن می گوید : دن براون در این کتاب نیز مانند سایر نوشته‌هایش خواننده را درگیر شخصیت‌ها و ماجراهای گوناگون می‌کند و در خلال آن رمانی جذاب خلق کرده و ضمن پرده‌برداری از بسیاری اسرار سیاسی و علمی،‌آموخته‌های فراوانی را به خواننده هدیه می‌کند.

«دژ دیجیتالی» اولین رمان این نویسنده است که برای اولین بار در سال 1998 میلادی با نام «Digitral Fortress» انتشار یافته است.

دن براون نویسنده امریکایی، در سال 1964 متولد شده و تاکنون پنج رمان به تالیف در آروده است که از میان آن‌ها‌ «راز داوینچی»، «شیاطین و فرشتگان» و «دژ دیجیتالی» به فارسی ترجمه شده‌اند.

«دژ دیجیتالی»، توسط انتشارات زهره در 447 و در 5000 جلد منتشر شده است.

عکس‌های از شهر هیروشیمای ژاپن، بعد از بمباران مرگبار اتمی توسط ایالات متحده امریکا در سال 1945 میلادی و اولین بمب‌های اتمی ساخته شده توسط این کشور، در انتهای این کتاب ضمیمه شده‌اند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها