شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
مدیریت شهری و مسئولین در ساخت دروازه قرآن تهران اهتمام جدی داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ساخت دورازه ورودی به نام قرآن کریم برای تهران گفت: دشمنان با توهین و اهانت نمی‌توانند جايگاه قرآن را در دنیا متزلزل کنند قرآن محبوب‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، اولین نشست هم اندیشی طراحی و ساخت دروازه قرآن برای مصوبه شورا مبنی بر ساخت یکی از دروازه‌‌های شهر تهران به نام قرآن کریم با حضور مهدی چمران، رئیس شورا اسلامی شهر تهران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری، نائب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل؛ مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری؛ صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران؛ صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری و جمعی از اساتید دانشگاه های کشور در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

مهدی چمران با بیان اینکه در چند ماه اخیر، دل مؤمنان از توهین و اهانت به قرآن کریم در چند کشورغربی به درد آمده است؛ بیان کرد: در یکی از جلسات صحن شورای اسلامی شهر تهران مصوب شد تا یکی از ورودی‌های شهر تهران را با نام قرآن کریم انجام شود و مدیریت شهری و مسئولین در این امر اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس شورای شهر تهران ضمن تأکید بر اینکه همه مسلمانان و مسئولین شهری و کشوری درخصوص کرامت قرآن مسؤل هستند، گفت: تهران به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام لازم است یکی از ورودی‌های شهر را با ساخت دروازه‌ای با نام قرآن کریم و با معماری شاخص و درشأن قرآن اقدام در خور انجام بپذیرد.

وی افزود: درگذشته در کشور سازه‌ها و معماری‌های شاخصی به جا مانده است و در جهان ایران را با این گونه معماری‌های خاص می‌شناسند و در ساخت دروازه قرآن هم باید با الگو گرفتن از معماری شاخص ایران اقدام شود.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، چمران گفت: خداوند متعال در آیه از قرآن گفته است ﴿إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ﴾ یعنی ما قرآن را خود نازل كرده‌ايم و خود نگهبانش هستيم. ما هم به‌عنوان مسلمانان پیرو قرآن باید مسؤلیت خود را به نحوه مطلوب انجام دهیم تا دین خود را به قرآن ادا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها