سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
دانشجوی شیرازی «اصول عکاسی» را ترجمه کرد

فارس- پژوهش و ترجمه زهرا خاکپور، دانشجوی فوق لیسانس عکاسی و عضو «گروه عکاسان فیاپ» منجر به چاپ کتاب «اصول عکاسی» توسط انتشارات «اندیشه عصر» شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، اين كتاب برای درك سريع و راحت و روان از عكاسی و كسانی که قصد دارند عكس گرفتن را ساده و سريع بياموزند به چاپ رسیده است.

نویسنده در توضیح این کتاب می‌گوید: عکاسی در همه جا وجود دارد. دنیایی که شما در آن پا می‌گذارید دنیای مشهودی است با هزاران رنگ، طرح، زیبایی و انسان‌هایی که دیر یا زود از صحنه حذف می‌شوند. اما به راستی، چه کسی چهره‌ انسان را به درستی می‌بیند؟ عکاس، آینه، نقاش یا عاشق؟ (پیکاسو) در حال حاضر میلیون‌ها نفر در تمام اوقات در جیبشان دوربین دارند. با این حال که، تسلطی بر پیچیدگی آن ندارند.
 
در کتاب اصول عکاسی نوشته «جف کرتو» مولفه‌های تشکیل دهنده دوربین و نحوه نوردهی دوربین به طور کلی نشان داده شده است. حجم نور، مدت زمان نوردهی، حساسیت به نورو موارد دیگر در کتاب یاد شده بررسی می‌شود.
 
در مقدمه این کتاب که با ویراستاری سیده طیبه حسینی به دست مخاطب رسیده است می‌خوانیم: «این کتاب برای افرادی که به ویژگی‌های فنی و بصری اولیه عکاسی علاقه‌مند هستند، تهیه شده است».
 
در بخش دیگری از مقدمه کتاب نویسنده عنوان می‌کند که «خواهیم دید که نحوه استفاده از لنزهای مختلف، نحوه دید دوربین از جهان را تغییر می‌دهد. به همراه این کارها فاصله کانونی را بررسی می‌کنیم که کنترل فاصله کانونی  چگونه به طور چشمگیری نحوه ارتباطا تصاویر ما را تغییر می‌دهد و در آخر به خطاهای عدسی در لنز دوربین می‌پردازیم».
 
به گزارش ایبنا؛ کتاب «اصول عکاسی» به مناسبت ۱۹ آگوست(۲۸ مرداد) روز جهانی عکاس در ۲۰۰ شمارگان در قطع خشتی و ۱۴۰ صفحه مصور رنگی به بهای ۸۰ هزار تومان از سوی نشر اندیشه عصر به بازار آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها