یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
اعضای مراکز کانون پرورش فکری اهواز مستند زندگی آذر یزدی را در سینما دیدند

خوزستان-به مناسبت 18 تیرماه سالروز درگذشت مهدی آذر یزدی ، نویسنده ( قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب) ، روز ادبیات کودک و نوجوان، اعضای پنج مرکز از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز در سینما فردوسی فیلم مستند زندگی مهدی آذریزدی ( آن مرد دیگر در را باز نکرد) را تماشا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز ، مربی فرهنگی مرکز شماره پنج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز گفت: به مناسبت هجده تیر ماه سالروز درگذشت مهدی آذر یزدی ، نویسنده و بازنویس خوب کشورمان و پدید آورندۀ ( قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب) که به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در سالنامۀ کشور ثبت شده است، در همین راستا حدود  120 نفر از پنج مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز در سینما فردوسی فیلم مستند زندگی مهدی آذریزدی ( آن مرد دیگر در را باز نکرد)  دیدند.

لیلا رحمانیان افزود: برای آشنایی با زندگینامۀ این نویسندۀ توانمند  کشور تلاش کردیم  از طریق دیدن فیلم مستند این نویسنده، کودکان و نوجوانان بیشتر با رنج و سختی‌هایی که نویسنده در دوران زندگی بر دوش کشیده و با تجربه‌های زیستی زندگی آن آشنا شوند.  

وی با بیان اینکه فیلم مستند «آن مرد دیگر در را باز نکرد» به نویسندگی و کارگردانی سیدهادی موسوی ساخته شد، اظهار کرد: این فیلم با نگاهی به زندگی مهدی آذریزدی، قصه‌گوی محبوب کودکان، با دید روانشناختی به جنبه‌های گوناگون، قصد دارد به مخاطب خود این مضمون را یادآوری کند که چگونه می‌شود از حسرت‌ها و حقارت‌های دوره کودکی، انگیزه‌ای بسیار قوی برای جبران آن حقارت‌ها، ساخت.

فیلم مستند «آن مرد دیگر در را باز نکرد»، قصه زندگی مردی است که در تنهایی زاده شد. در تنهایی رشد کرد و بزرگ شد. در تنهایی گریست. در تنهایی سفر کرد. در تنهایی خواند. در تنهایی نوشت و عاقبت در تنهایی مرد. هر روز تنهایی، هر شب تنهایی و همیشه خانه به دوش.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها