دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
انتشار «حکومت پادگانی و دولت قانون»؛ درآمدی بر تحولات سیاسی و اجتماعی ایران 1299-1304

انتشارات آوشت کتاب «حکومت پادگانی و دولت قانون؛ درآمدی بر تحولات سیاسی و اجتماعی ایران 1299- 1304» به قلم حسین آبادیان، استاد تاریخ دانشگاه بین‌المللی قزوین را به زودی روانه بازار نشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات آوشت کتاب «حکومت پادگانی و دولت قانون؛ درآمدی بر تحولات سیاسی و اجتماعی ایران 1299- 1304» به قلم حسین آبادیان، استاد تاریخ دانشگاه بین‌المللی قزوین را به زودی روانه بازار نشر می‌کند.

حسین آبادیان در این کتاب به فرایند روی کار آمدن رضاشاه و تحولات سیاسی و اجتماعی آن زمان می‌پردازد. در این اثر همچنین مجموعه کاملی از قیام‌های داخلی، واکنش‌های اجتماعی مردم، شعرا، نویسندگان، روزنامه‌نگاران اجتماعات، قراردادها، سرکوب‌ها، کابینه‌ها، نخست‌وزیران و نمایندگان مجلس پرداخته شده است.

فصل‌های کتاب عبارت است از: «کابینه سیاه یا دولت سیدضیاء»، «کارنامه دولت نخست قوام‌السلطنه»، «دولت نخست مشیرالدوله»، «دولت دوم قوام‌السلطنه»، «پایان کار شیخ خزعل»، «سقوط سلسله قاجار»، «ریاست وزرائی رضاخان»، «بلوای جمهوری»، «آمریکا، نفت و سیاست در ایران».  

فهرست بعضی از کتاب‌هایی که به قلم حسین آبادیان تالیف شدند در زیر اشاره شده است: «تقدیر تاریخی اندیشه در ایران دوره قاجار»، «تاریخ سیاسی ایران معاصر؛ بسترهای تأسیس سلطنت پهلوی»، «مفاهیم قدیم و اندیشه جدید، درآمدی نظری بر مشروطه ایران»، «بحران آگاهی و تکوین روشنفکری در ایران»، «ایران؛ از سقوط مشروطه تا کودتای سوم اسفند»، «بحران مشروطیت در ایران»، «دو دهه واپسین حکومت پهلوی»، «روایت ایرانی جنگ‌های ایران و روس»، «زندگی‌نامه سیاسی دکتر مظفر بقائی»، «اندیشه دینی و جنبش ضد رژی در ایران»، «رسول‌زاده فرقه دمکرات و تحولات معاصر ایران»، «مبانی نظری حکومت مشروطه و مشروعه» و ...

انتشارات آوشت کتاب «حکومت پادگانی و دولت قانون؛ درآمدی بر تحولات سیاسی و اجتماعی ایران 1299- 1304» به قلم حسین آبادیان، استاد تاریخ دانشگاه بین‌المللی قزوین در 850 صفحه به بهای 540 هزار تومان را به زودی روانه بازار نشر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها