جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
برگزاری ویژه برنامه «عیدانه»/ اولویت کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان برای شهرک مهدیه قم

قم- از برگزاری ویژه برنامه «عیدانه» تا اولویت ایجاد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در شهرک مهدیه قم از جمله مهم‌ترین خبرهای فرهنگی، ادبی این هفته استان قم بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید سعید غدیرخم، به میزبانی کتابخانه عمومی شهدای نوبهار قم،«جشن غدیر خم» با ویژه برنامه‌های خطبه‌خوانی و مولودی‌خوانی ویژه اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه برگزار شد.
 
اجرای مسابقه و سخنرانی با موضوع غدیر و فضائل امیرالمومنین توسط حجت الاسلام هادی نیکو فرید، خطبه‌خوانی غدیر توسط فاطمه دین فرمانی از اعضای فعال کتابخانه، و مولودی‌خوانی و شاهنامه‌خوانی از مهم‌ترین برنامه های این مراسم بود.
 
 

کتاب «باغ‌های معلق» برگزار می‌شود
 
با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و انتشارات شهید کاظمی، نشست رونمایی کتاب «باغ‌های معلق: روایت هفت زن سوری از محاصره یک شهر» با حضور سمیه عالمی، نویسنده اثر برگزار می‌شود.
 
«باغ‌های معلق» به‌قلم سمیه عالمی روایت هفت زن سوری از محاصره در شهر «نبل» است که چهار سال محاصره توسط مسلحین را تجربه کرده‌اند. روایت‌هایی گرچه واقعی، تلخ و گزنده اما تجربه‌هایی را به‌همراه دارد که مخاطب می‌تواند بیش از پیش قدر لحظه‌لحظه عمرش را بداند. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
 
 
کتاب «کودکستان آقا مرسل» نقد و بررسی شد
 
داوود امیریان، نویسنده نوجوان در این نشست گفت: از کودکی کتابخوان حرفه‌ ای بودم و خواندن را از کتابخانه شروع کردم؛ هرچند که در زمان ما کتاب های مناسب بسیار کم بود اما علاقه ما به کتاب باعث می‌شد هرچه پول داشتم را خرج کتاب کنم.
 
وی در ادامه افزود: زمانی که نوجوان بودم، توفیق حضور در جبهه دفاع مقدس نصیبم شد و بعد از آن نیز درسم را ادامه دادم و عضو یک کتابخانه عمومی از مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی شدم و اتفاقی با مسابقه‌ای به نام «فرمانده من» آشنا شدم و برگزیده شدن در این مسابقه، سرنوشت من را تغییر داد و مسیر نویسندگی را انتخاب کردم.
 
 

نمایشگاه «کسب وکارهای کوچک» در کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد
 
چهارمین نمایشگاه «کسب و کار های کوچک» در کتابخانه‌های عمومی، به میزبانی کتابخانه عمومی امام‌خمینی (ره) قنوات با عرضه محصولات خوراکی، پوشاک، طب اسلامی و صنایع دستی و با استقبال مردم و مسئولین شهر قنوات برگزار شد.
 
 این نمایشگاه با 15 غرفه کسب و کار های کوچک و خانگی در رشته‌های خوراکی، پوشاک، طب اسلامی و صنایع دستی و... به مدت 4 روز میزبان علاقه مندان و شهروندان شهر قنوات بود.
 
 

اولویت شهرک مهدیه قم، ایجاد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان است
 
مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، ضمن بازدید از کتابخانه علامه مجلسی شهرک مهدیه قم، بر لزوم ایجاد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در این شهرک تاکید کرد. و گفت: با توجه به آمار ارائه شده توسط مسئول فرهنگی شهرک مهدیه، حدود 3 هزار خانوار شامل طلاب ایرانی و غیرایرانی با جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر در این شهرک زندگی می‌کنند که نیازهای ویژه فرهنگی دارند و متاسفانه تنها کتابخانه این شهرک نیز خدماتی به بانوان و کودکان و نوجوانان ارائه نمی‌کند.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به سابقه مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی در ایجاد کتابخانه علامه مجلسی، امیدواریم با همراهی مجموعه مدیریتی شهرک بتوانیم شاهد ایجاد کتابخانه تخصصی هدهد، ویژه کودکان و نوجوانان باشیم. همچنین با توجه به رویکرد جدید نهاد در مدیریت کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی ارائه خدماتی نظیر برگزاری رویدادها و برنامه‌های فرهنگی را با همکاری کانون‌های فرهنگی شهرک و براساس نیازسنجی به شهروندان این منطقه دارد.
 
 

ویژه برنامه «عیدانه» با معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد

همزمان با دهه ولایت و امامت، با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و صدا و سیمای مرکز قم، ویژه برنامه عیدانه با معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.
 
ویژه برنامه «عیدانه» با حضور کارشناسان مذهبی، مداح، گروه سرود و بخش ویژه معرفی منابع دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط کتابداران و نویسندگان استان هر شب به صورت زنده از سیمای نور پخش شد.

نشست «صمیمانه با اهل قلم» برگزار شد
 
به مناسبت روز قلم و به میزبانی کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه ای قم، نشست «صمیمانه با اهل قلم» به‌صورت مجازی برگزار می شود.
 
این نشست همزمان با 14 تیر ماه و روز قلم با حضور تعدادی از نویسندگان استان قم، علی آرمین، اکرم وادی، سمیه عالمی، قدسی خان بابایی و محبوبه حاجی مرتضایی به صورت مجازی و در بستر اسکای روم برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها