دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار برای کتابخانه مدرس خرمدره

زنجان- فرماندار خرمدره از اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات کتابخانه مدرس خرمدره خبر داد.

فیاض محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: کتابخانه مدرس خرمدره قدیمی‌ترین کتابخانه شهرستان است.

وی تصریح کرد: این کتابخانه در سال 54 احداث شده است و درجریان مشکلات این کتابخانه قرار داریم در همین راستا 4 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه بحث کتابخوانی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه مسئولان در خرمدره است، گفت: خرمدره یکی از شهرستان‌هایی است که در حوزه کتاب و کتابخوانی پیشکسوت است و مفاخر بسیاری را در خود پرورش داده است.

وی با بیان اینکه توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی آثاری بلند مدت دارد، افزود: توجه به بحث کتاب در واقع یک سرمایه‌گذاری ارزشمند در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است.

فرماندار شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه اخیرا توجه زیادی به بحث کتابخوانی در شهرستان شده است، گفت: خوشبختانه رویکرد اخیر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به گونه‌ای بوده است که فضای بسیار مناسبی در جهت تسهیل دسترسی به کتاب فراهم شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره نیز یکی از اقدامات این اداره را بازسازی و توجه به افزایش منابع کتابخانه‌ای در این شهرستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در شهرستان خرم‌دره هفت کتابخانه فعالیت دارد که چهار کتاب‌خانه در سطح شهر و سه کتاب‌خانه نیز در روستاهای سوکهریز، نصیرآباد و قلعه‌حسینیه در حال ارائه خدمات به کتاب‌دوستان در این شهرستان هستند.

لیلا صباغی با اشاره به اجرای طرح «رابطان کتاب ادارات» در خرم‌دره، عنوان کرد: این طرح، یک طرح ابتکاری است که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان خرم‌دره اجرایی می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها