یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
فراخوان تولید کتاب و آثار هنری موضوعی شهدا تا 10 تیرماه تمدید شد

زنجان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با استقبالی که از سوی هنرمندان و نویسندگان صورت گرفته مهلت ارسال آثار به فراخوان تولید کتاب و آثار هنری موضوعی شهدا تا 10 تیرماه تمدید شد.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: فراخوان تولید آثار هنری، انتشار کتاب، تولید کلیپ و موسیقی با محوریت ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در راستای ترویج غنی سیره و سبک زندگی شهدا و رزمندگان منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با هدف حمایت از فعالان حوزه نویسندگی و ساخت فیلم فراخوان مربوطه را منتشر کرده است، اضافه کرد: با توجه به پایان مهلت ارسال آثار در همه بخش‌های مربوطه و با استقبالی که از سوی هنرمندان و نویسندگان صورت گرفته این مهلت تا 10 تیرماه تمدید شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه ارسال رزومه افراد به این معاونت الزامی است، افزود: فیلمسازان، مستند سازان و اعضای انجمن سینمای جوان استان زنجان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارائه طرح و ایده با محوریت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌های فیلم بلند داستانی، فیلم کوتاه، مستند، تئاتر، نماهنگ، سرود، سریال و موسیقی، کتاب و کلیپ موضوعی به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان مراجعه کنند.

برزگر با تأکید بر اینکه هدف از انتشار این فراخوان و فعالان حوزه ایثار و شهادت کشف استعدادهای برتر در زمینه نویسندگی و امورات هنری است، اضافه کرد: استان زنجان منابع غنی و زیادی در حوزه ایثار و شهادت دارد که هرکدام منبع خوبی برای خلق آثار هنری و یا نگارش کتاب به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان 3535 شهید تقدیم نظام و انقلاب مرده است، افزود: خاطرات هریک از این افراد می‌تواند به اثر هنری فاخری تبدیل شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: تاکنون ۱۵۰ هزار اثر از اسناد و آثار شهدا و ۳۰ هزار اثر از جانبازان معزز شامل وصیت‌نامه، مناجات‌نامه، عکس، زندگینامه، یادداشت، شعر، نامه‌های مرتبط جمع‌آوری، اسکن، کدگذاری و نمایه‌گذار جمع‌آوری شده است.

برزگر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه چاپ کتاب افزود: این اقدامات با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود و چند کتاب در این حوزه در آستانه چاپ است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها