جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
مجموعه «پرسش‌های کودکان درباره‌ی مرگ» منتشر شد

مجموعه پنج‌جلدی «پرسش‌های کودکان درباره‌ی مرگ» به قلم ماری اوبینه با ترجمه مهناز عسگری به کوشش کتاب‌های مهتاب (کودک و نوجوان محراب قلم) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کودکان طی زندگی روزمره خود بارها با واژه‌های مرگ و مُردن مواجه می‌شوند. آنها تحت‌تأثیر بزرگسالان از مرگ می‌هراسند و اندیشه‌هایی وهمناک پیدا می‌کنند. در کتاب‌های این مجموعه کوشش شده است کودکان به نحوی ساده و طبیعی درباره این موضوع بیندیشند و مرگ را امتداد طبیعی زندگی بدانند.

عناوین این مجموعه عبارت‌اند از: درخت دوشاخه، ارباب باغ، پیرزن و دختر جوان، سرزمین ارواح، اسب پادشاه.
هر یک از جلدهای مجموعه «پرسش‌های کودکان درباره‌ی مرگ» با یک گفت‌وگو شروع می‌شود که در ادامه، مخاطب قصه‌ای را می‌خواند که مرتب به محتوای گفت‌وگوی اول کتاب است. سؤال‌های گفت‌وگوها به این شکل است که «چرا ما می‌میریم؟»، «اگر قرار است بمیریم، چرا زندگی می‌کنیم؟»، «وقتی می‌میریم به کجا می‌رویم؟»، «چرا مرگ غم‌انگیز است؟» و «چرا دوست نداریم درباره مرگ حرف بزنیم؟».

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«پیرزن پرسید: یعنی من دارم می‌میرم؟
سپس بی‌هیچ نگرانی‌ای افزود: ولی پای مرگ به خانه‌ی من باز نمی‌شود!
پیرزن به خانه برگشت و در را محکم بست. بعد آن را قفل کرد و کلی اسباب‌واثاثیه‌ی خانه را پشت در گذاشت. آن‌وقت گفت: خب، این هم از در! در را به روی کسی باز نمی‌کنم تا مرگ نتواند به خانه‌ام پا بگذارد!»

هر یک از جلدهای این مجموعه به تصویرگری دانکر لورو و انوک ریکار در ۲۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و به بهای ۳۵ هزار تومان از سوی کتاب‌های مهتاب (کودک و نوجوان محراب قلم) برای گروه سنی بالاتر از ۷ سال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها