جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
اهدای کتاب تا ترویج دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

قم – اهدای هزار جلد کتاب داستان به کودکان ٨ روستای قم تا معرفی و ترویج دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مدارس از جمله عناوین اخبار کوتاه استان قم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام سید محمدباقر تکیه‌ای با اشاره به اجرای طرح گنجینه اهدای کتاب به کودکان روستاهای محروم با همکاری کانون مدافعان زینبی، گفت: در مرحله اول این طرح به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا(ع) حدود هزار جلد کتاب داستان در دبستان‌های دخترانه و پسرانه روستاهای شهرستان جعفرآباد از جمله حیدرآباد، جعفرآباد، عسگرلو، باقرآباد، شریف آباد، پستکان، الویرآباد و علی آباد انقلاب توزیع شده است.

مدیر کانون خادمیاران رضوی استان قم نسبت به تداوم اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد و با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، اظهار داشت: کتاب «من و کتاب» که به بررسی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره کتاب‌خوانی پرداخته است، محتوای خوبی برای تشویق به امر کتاب‌خوانی دارد و پیشنهاد می‌کنم افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند این کتاب را مطالعه کنند.
 
وی گفت: اهدای کتاب، سیره و سنت پسندیده علمای دین و اهل علم است و کانون کتاب این کار ارزشمند را بعد از مدت‌ها احیا کرده اما این کار نباید در حد اهدای کتاب باقی بماند، بلکه باید نتیجه مطالعه جامعه هدف و اجرای نهضت مطالعه از سوی کانون پیگیری شود.
 
کتاب «پروفسور فوفو» نقد و بررسی شد
 
در ابتدای این نشست، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: باعث افتخار است که در شهر قم نویسندگان برجسته‌ای همچون خانم میرابوطالبی در حال فعالیت هستند و حضور نویسندگان در چنین محافلی رویداد مثبتی است که فاصله بین مخاطب و نویسنده را از بین می برد و آشنایی نوجوانان با نویسندگان، تاثیرات مثبتی را در آینده زندگی آنها خواهد گذاشت.
 
وی در ادامه با اشاره به مفهوم فرهنگ شهروندی ابراز داشت: یکی از آثار کتاب خواندن این است که احساس تعلق خاطر نسبت به محل زندگی و سرزمین را در ما ایجاد می کند و به وجود آمدن فرهنگ شهروندی و احساس تعلق سبب می شود که ما نسبت به محیط زیست شهر و سرزمینمان، احساس مسئولیت بیشتری خواهیم داشت.
 
معرفی و ترویج دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مدارس
 
به همت کتابداران کتابخانه عمومی موسسه امام صادق (ع) و با همکاری مدارس، دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به دانش آموزان قمی معرفی شد.
 
کتابداران این کتابخانه در ماه های گذشته با حضور در مدارس علامه طباطبایی (ره)، مدرسه دخترانه امجدی، دکتر مفتح و مهد کودک ثقلین، ضمن برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر قصه گویی، جمع خوانی و نشست کتابخوان، به معرفی منابع دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و نحوه شرکت در این جشنواره پرداختند.
 
اختتامیه مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «دانستنی های قرآن» برگزار شد

مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «دانستنی های قرآن» با تقدیر از برگزیدگان و رونمایی از کتاب «نامه‌های مهدیار به فرمانده» برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم، رقیه حیدری، کتابدار کتابخانه عمومی شهدای نوبهار به معرفی بخش‌های مختلف و نحوه شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت. در ادامه این مراسم نیز، حجت‌الاسلام صفار ضمن معرفی کتاب «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری(ع)» اثر محمد مهاجرانی از انتشارات جمال، آموزش ساخت کاردستی مرتبط با محتوای این کتاب را ارائه کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها