جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
تقریظ رهبری بر کتاب «خاتون و قوماندان» منتشر شد

طی مراسم چهاردهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان»  توسط مؤسسه‌ پژوهشی ـ فرهنگی انقلاب اسلامی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم چهاردهمین پاسداشت ادبیات و مقاومت عصر امروز در مشهد برگزار شد. طی این مراسم از متن تقریظ رهبر معظم انقلاب برای کتاب «خاتون و قوماندان» نیز رونمایی شد.
مقام معظم رهبری در خصوص این کتاب نوشتند:

 بسمه تعالی
ـ سلام خدا بر شهید عزیز، علیرضا توسّلی، مجاهد مخلصِ فداکار و بر همسر پرگذشت و صبور و فرزانه‌ی او خانم امّ‌البنین. 
حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به آن اطمینان داشت دریافت نکرده‌ام. برخی از آنها جداً تاثرانگیز است، ولی از سوی دیگر، حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای آنها و همه‌ی افغانها است.
دی ۱۴۰۱
ـ نوشته‌ی صفحه‌ی مقابل بسیار زیبا و اثرگذار است.
 
کتاب «خاتون و قوماندان» روایت زندگی ام البنین حسینی همسر شهیدعلیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون و نخستین اثر مکتوب درباره زندگی شهیدعلیرضا توسلی است که در ۳۳۶ صفحه به قلم مریم قربان‌زاده نوشته و توسط نشر ستاره‌ها وابسته به کنگره سرداران شهید استان خراسان منتشر شده است.
 
​​​​​
 
این کتاب به عنوان یکی از آثار برگزیده کتاب سال خراسان رضوی در سال ۱۳۹۹ شناخته شده است. فاطمیون لشکری متشکل از مجاهدان افغانستانی است که در عملیات متعددی حضور پررنگی داشت و در آزادسازی شهر‌های مهمی همچون حلب نقشی کلیدی ایفا کرد.
 
پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه‌های جداگانه‌ای از نویسندگان و راویان کتاب‌های «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام»، «آن بیست‌و‌سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز»، «عصرهای کریسکان»، «تنها گریه‌کن»، «حوض خون» و «مهاجر سرزمین آفتاب» تقدیر نموده و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب‌ها را منتشر کرده بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها