یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
نشست «هویت ایرانی در آیینه متون کهن» برگزار می‌شود

نودویکمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «هویت ایرانی در آیینه متون کهن» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به دنبال سلسله نشست‌های کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری نشست «هویت ایرانی در آیینه متون کهن» با حضور مرجان فولادوند، نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات کودکان و رضا موسوی طبری، شاعر، مدرس و پژوهشگر حوزه متون کهن برگزار می‌شود.

ادبیات کهن فارسی بخشی از هویت جمعی ما ایرانیان را تشکیل می‌دهد. با مطالعه این بخش از ادبیات، تا حدودی به شناخت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی از دیرباز تاکنون دست پیدا می‌کنیم. آثار نظم و نثر فارسی اعم از اسطوره‌ها، حماسه‌ها، حکایت‌نامه‌ها، رساله‌های تعلیمی، تذکره‌ها، مناجات‌نامه‌ها، منظومه‌ها، دیوان اشعار شاعران قدیم و... اقیانوس عظیم ادبیات کهن فارسی هستند. قرن‌ها از نوشتن این متون می‌گذرد و این میراث گران‌بها همچنان چاپ می‌شود و بخشی از آن به شکل‌های گوناگون وارد ادبیات کودک و نوجوان شده است.

از علاقه‌مندان به حضور در این نشست دعوت می‌شود سه‌شنبه (۲۵ بهمن) ساعت ۱۳و ۳۰ دقیقه تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه در محل کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان خالد اسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع شهید ملک شامران حضور پیدا کنند یا از طریق فضای مجازی در اسکای روم به نشانی Livekpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

لازم به ذکر است این نشست به صورت زنده در نرم‌افزار شاد (کانال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) نیز پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها