جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
«بانوی آفتاب» به سه زبان به چاپ می‌رسد/ کتابی برای زوار اربعین

مرضیه محمدزاده، پژوهشگر و مولف تاریخ اسلام از چاپ کتاب «بانوی آفتاب» به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از سوی انتشارات عروه‌الوثقی خبر داد.

مرضیه محمدزاده، پژوهشگر و مولف تاریخ اسلام درباره چاپ کتاب «بانوی آفتاب» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این کتاب در 60 صفحه به صورت خلاصه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از سوی انتشارات عروه‌الوثقی در قم منتشر می‌شود. 

او افزود: در پیاده‌روی اربعین نیاز است کتاب‌هایی درباره ائمه حاضر در واقعه کربلا در دسترس باشد که «بانوی آفتاب» کتاب خوبی است تا در این زمان مورد مطالعه زوار قرار گیرد.

این پژوهشگر تاریخ اسلام اظهار کرد: کتاب «بانوی آفتاب» زندگی و زمانه حضرت زینب(س) را شرح می‌دهد و قرار است به زودی از سوی ناشر جدید منتشر شود و در دسترس علاقه‌مندان بیشتری به تاریخ زندگی حضرت زینب(س) و روایت و مجاهدتش پس از شهادت امام حسین(ع) قرار بگیرد.  

«بانوی آفتاب»، به شرح و تحلیل زندگی و دوران حیات حضرت زینب(س)، اختصاص یافته است. زندگی نامه حضرت زینب (س) در این کتاب به دو فصل مجزا تقسیم شده است: فصل اول از بدو تولد تا شهادت امام حسین (ع) و فصل دوم به دوران اسارت تا وفات آن حضرت اختصاص دارد. ولادت آن حضرت و زندگی ایشان در خانواده پدر، فضایل و ویژگی‌های شخصیتی، بررسی رفتار و مواضع ایشان در دوران حکومت پدر و دوران امامت امام مجتبی (ع)، و سپس دوران همراهی با سیدالشهداء (ع) از مدینه تا روز عاشورا و آثار تاثیرگذار ایشان در کاروان حسینی در فصل اول و طی چهار بخش مورد بررسی قرار گرفته است. آشنایی با روحیات حضرت زینب (س)، اطاعت پذیری از امام معصوم (ع)، شیوه زندگی و جایگاه ویژگی ایشان در کاروان کربلا از نکات قابل توجه این فصل است.

                                  

فصل دوم از موارد زیر حکایت می‌کند:‌ وقایع عصر عاشورا، نقش آن حضرت در همراهی کاروان اسرا در کوفه و شام و بارگاه یزید، شکست بازار یزیدیان و احیای مکتب اهل بیت (ع) در کوفه و شام و مدینه با عملکرد بسیار حساب شده و اقدامات الهی ایشان. در این فصل متن خطبه‌های آن حضرت در کوفه در مجلس یزید نقل شده و همچنین خواننده آثار ماندگارِ کوبنده خطبه و دگرگون کننده چهره یزید را مطالعه می‌کند. در ادامه این فصل، مرگ یزید، قیام توابین و مختار و بالاخره رحلت آن حضرت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها