دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
ایجاد «گذر حماسه» در مسیر آرامگاه فردوسی؛ به‌زودی

همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گذر حماسه تا آرامگاه فردوسی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از ایجاد گذر حماسه در بولوار شاهنامه به مناسبت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

سیدمجتبی منتظری گفت: در این راستا از میدان سپهبد تا آرامگاه فردوسی گذر حماسه‌ای ایجاد می‌شود تا بتوانیم سردیس و تندیس‌های قهرمانان و اساطیر بزرگ کشور را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: در این رابطه توسط خانه هنرمندان شهرداری فراخوانی را منتشر خواهیم کرد و بر اساس این فراخوان از هنرمندان دعوت می‌کنیم تا در ساخت این سردیس و تندیس‌ها ما را یاری کنند.

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه فراخوان همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی منتشر می‎شود، افزود: با توجه به مفاهیمی که در شاهنامه است، گذر حماسه در این نقطه از بولوار شاهنامه شکل خواهد گرفت و تندیس هایی از شخصیت های اساطیری مثل سیاوش و... و افراد حماسه‌ساز برای مردم ایران در دوره معاصر مثل عباس میرزا و شخصیت‌های تاثیرگذار ۸ سال دفاع مقدس همچون شهید صیاد شیرازی و شهید قرنی و شهید قاسم سلیمانی در این گذر نصب خواهد شد.

اضافه می‎شود، روز گذشته در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با تصویب این اعضا میدان جلوخان آرامگاه فردوسی با هدف گرامیداشت نام و یاد سردار سپهبد شهید حاج  قاسم سلیمانی به نام «سپهبد» تغییر نام پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها