یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
رونمایی از سردیس فردوسی در دانشگاه فردوسی

آیین رونمایی از سردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد شب گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، آیین رونمایی از بزرگترین سردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان در محل باشگاه مفاخر دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: آنچه ما دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد به آن می‌بالیم، نام دانشگاه است که به نام فردوسی مزین شده است، مکان دانشگاه است که در شهر حضرت رضا (ع) و شهر مشهد مقدس قرار دارد و نام خراسان بزرگ است که این دانشگاه، پرچمدار پاسداری از میراث علم، ادب و فرهنگ خراسان است.

وی افزود: مهاجرت امام رضا (ع) و شهادت ایشان در این منطقه، بالندگی و زندگی فردوسی بزرگ و حکمت خراسان در طول تاریخ باعث شد تا خراسان تبدیل به مهد پرورش حکما و دانشمندان بزرگ شود و ما مرهون این زیرساخت و میراث ارزشمند هستیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تقدیر از زحمات سراجی، طراح سردیس گفت: اگر امروز ایران با افتخار زبان فارسی را به عنوان زبان رسمی استفاده می‌کند و سرتاسر جهان گسترش داده است، مرهون تلاش‌های فردوسی است.

اضافه می‌شود، بزرگترین سردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی و فضاسازی اطراف آن به همت، دفتر ریاست و روابط عمومی و معاونت اداری و مالی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط