سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
کتاب «شهریار سرزمین من» رونمایی شد

کتاب «شهریار سرزمین من» و مجموعه مستند ۱۳ قسمتی «مادران آفتاب» با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، کتاب «شهریار سرزمین من» و مجموعه مستند ۱۳ قسمتی «مادران آفتاب» با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان رونمایی شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در این مراسم ضمن اشاره به برخی از اقدامات حوزه هنری در راستای حمایت از نویسندگان و هنرمندان بیان کرد: این مجموعه انقلابی با توجه به رسالت خود در جهت حفظ، ثبت، ضبط، تبیین و ترویج آثار دفاع‌مقدس، هنر دینی و هنر انقلابی نسبت به تولید آثار مکتوب در زمینه تاریخ شفاهی با همکاری نویسندگان و هنرمندان اقدام می‌کند.

امیر نعمتی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های کاری حوزه هنری حمایت از چاپ آثار در حوزه شهدا و زندگی‌نامه آنهاست، بیان کرد: یکی از آثار فاخر تولیدشده در این بخش مربوط به کتاب زندگی‌نامه شهید بزرگوار «مجید شهریاری» به قلم معصومه زینعلی است که رونمایی شد.

 وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین ویژگی نوشته‌های این کتاب روایت داستانی و پرداختن به جزئیات زندگی ایشان، به‌ویژه دوران کودکی و نوجوانی شهید است، گفت: کتاب «شهریار سزمین من» در ۴۰۴ صفحه و در تیراژ ۱۲۵۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر چاپ و روانه بازار نشر شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: این کتاب در فضایی ساده و صمیمی، بیشتر بر حسب گفت‌وگو با مادر و همسر شهید، به قلم معصومه زینعلی دخترخاله شهید نگاشته ‌شده است.

نویسنده کتاب «شهریار سرزمین من» نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شهید شهریاری و همسر جانبازش همه زندگی خود را وقف علم و دانش و آموختن کرده بودند، گفت: آغاز هر فصل از این کتاب، روایت داستانی از اتفاقات مهم زندگی شهید و خانواده دکتر شهریاری است

وی با بیان اینکه کتاب شهریار سرزمین من با همکاری خواهر شهید شهریاری و در قالب مصاحبه با خانواده ایشان نگارش شده است، اضافه کرد: نگارش کتاب از سال 94 آغاز شده و چند سال طول کشید.

زینعلی با بیان اینکه کتاب به شیوه روایت داستان‌گونه از زندگی خانواده شهید تالیف شده‌ است که از فصل اول و با حضور پررنگ مادر شهید آغاز می‌شود، افزود: فصل دوم هم با مرکزیت همسر شهید شهریاری به جهت تاثیر عمیقی که بر زندگی ایشان داشت و همراهی و هم‌فکری ریشه‌دار، عمیق، عاطفی، روحی و روانی و علمی که متاثر از نحوه زندگی و تفکرات‌شان بود، ادامه می‌یابد.

نویسنده کتاب شهریار من اضافه کرد: در فصل دوم اتفاقات روزمره زندگی، رویدادهای مهم و فعالیت علمی، افکار و رفتار و سلوک شهید در خانواده و محل کار مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در فصل سوم نیز نحوه شهادت و اتفاقات بعد از آن ثبت شده‌ است، افزود: فصل چهارم کتاب نیز به بیان وصیت‌نامه شهید، اظهارات مقام معظم رهبری، اساتید، علما، دوستان و دانشجویان دکتر، همراه با احوال خانواده و وضعیت روحی و روانی مادر، همسر و فرزندان شهید در این دوره و چگونگی رویایی فرد با شرایط پس از مرگ عزیزشان، اختصاص دارد.

زینعلی تصریح کرد: آغاز هر فصل روایت داستانی از اتفاقات مهم زندگی شهید و خانواده وی بوده که در ادامه، اتفاقات روزمره و حوادث معمول برجسته به تصویر کشیده شده‌ است. همچنین سعی من برای بیان روایت داستانی، ایجاد جاذبه و کشش برای خوانندگان خصوصاً جوانان بود.

خواهر شهید مجید شهریاری نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه تقارن رونمایی از کتاب «شهریار سرزمین من» با نمایش سریال «صبح آخرین روز» کار مبارکی است، اضافه کرد: آنچه که در این آثار مهم است، نمایش بعد اخلاقی شهید بوده و ما امیدواریم جوانان در این دوره که پر از هجمه است، با الگوبرداری از منش و اخلاق وی، علم را بیاموزند و در راه صلح و سعادت بشر به کار ببرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها