چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
آغاز طرح کتاب‌رسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان

رضا کاری با اشاره به وجود برخی محرومیت‌ها در مناطق سیستان و بلوچستان، بر لزوم تامین غذای فکری مردم منطقه با کتاب‌رسانی در کنار رسیدگی به سایر محرومیت‌ها تاکید کرد.

رضا کاری، مدیر لیتوگرافی کاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ از شروع طرحی برای کتاب‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در بررسی اقداماتی که برای این منطقه انجام می‌شود، متوجه شدم فعالیت‌هایی که تا کنون برای کتاب‌رسانی به منطقه انجام شده‌است، کافی نیست. 

به گفته مدیر لیتوگرافی کاری کمک‌ها و حمایت‌ها در منطقه سیستان و بلوچستان، بیشتر بر تامین معیشت و غذای مردم منطقه تمرکز دارد. او افزود: حمایت در تامین غذای مردم منطقه توسط گروه‌های مختلف انجام می‌شود و در کنار آن باید به فکر تامین غذای فکری و روحی آن‌ها باشیم. در سیستان و بلوچستان افراد با فرهنگ به دلیل شرایط محیطی از امکاناتی که شایسته آن‌ها است، دور مانده‌اند.

وی گفت: اگر به کودکان منطقه کتاب کمک آموزشی و کتاب در سایر حوزه‌ها برسانیم، برای آینده آن‌ها مهم است. زیرا اکثر کودکان از سن پایین مجبور به سوخت‌بری می‌شوند.

کاری با اشاره به اینکه در گفت‌وگو با فعالان منطقه برای توزیع کتاب برنامه‌ریزی کرده‌است، توضیح داد: در ارتباطات با فعالان هر بخش، مناطق نیازسنجی و برای کتاب‌رسانی برنامه‌ریزی می‌شود. در گام نخست کتابخانه‌های هر منطقه، هدف این طرح هستند و اگر منطقه‌ای کتابخانه نداشته‌باشد، کتاب‌ها به مدارس و یا مسجد محل سپرده خواهدشد.

فعلا قرار است کتاب‌های کمک آموزشی، کتاب در حوزه روانشناسی کودک، ادبیات کودک و ... به مناطق ارسال شود. کاری بیان کرد: بخشی از این طرح به جمع‌آوری کتاب‌های دست دوم از خانه‌ها مربوط می‌شود تا هرکس اگر کتابی را مطالعه نمی‌کند به ما برساند تا برای ارسال به مناطق آماده کنیم. این کتاب‌ها در بخش بزرگسال جمع‌آوری خواهدشد.

کاری برای جمع‌آری لوازم‌التحریر مناطق محروم سیستان و بلوچستان هم با همکاران خود در چاپخانه‌ها وارد مذاکره شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط