چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
«شاه باکلاه شاه بی‌کلاه» به چاپ دوم رسید

مهدی حجوانی از اتمام چاپ نخست کتاب «شاه باکلاه شاه بی‌کلاه» چند ماه بعد از انتشار آن خبر داد و گفت: در انتظار چاپ دوم این کتاب هستیم و چه خوب که این اتفاق در شرایط کرونایی افتاد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان این نویسنده و پژوهشگر افزود: کتاب تصویری «شاه باکلاه، شاه بی‌کلاه» را هنرمند تصویرگر فیروزه گل‌محمدی تصویرگری کرد؛ بنده بر اساس ایده اولیه، داستانش را نوشتم؛ گرافیست خوش‌ذوق روشنک مافی زحمت صفحه‌آرایی‌اش را کشید و محمودرضا بهمن‌پور مدیر خوش‌‌سلیقه نشر نظر با کیفیتی خوب منتشرش کرد.

حجوانی ضمن اظهار امیدواری برای بیشتر دیده شدن این کتاب درباره موضوع آن تصریح کرد: کتاب برای مخاطبان بالاتر از سنین کودکی تهیه شده و ماجرای شاهی است که دچار بی‌خوابی شده و دنبال دارویی برای درمان می‌گردد و دشمنانی هم دارد. 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
ناگهان گویی پرده‌های سیاه بر چشمان پیشمرگان و شاه نشست و پلک‌هایشان را یک‌یک فرو بست. دیگر نه بنایی دیدند و نه آوایی شنیدند. شاه خُرّه‌ای کشید و بر شکم خوابید. آخرین بار دشنامی را که وِرد زبانش بود (خ خاخاررر ج ج ی ی ها!) گفت و تا ابد خفت. مردم که حال را چنین دیدند با شوق، ولوله برپا کردند، با شادی، هلهله سر دادند و با خشم هجمه بردند. دیری نگذشت که شهر را تسخیر و درباریان را زنجیر کردند.

مهدی حجوانی دانش‌آموخته‌ دکترای پژوهش هنر، عضو هیئت علمی دانشگاه، فعال در زمینه تأسیس چندین نهاد مدنی و نشریه‌ تخصصی، سرویراستار نشر، نویسنده، مترجم و پژوهشگر حوزه‌ کودک است. او سال ۱۳۹۸ از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان مروج کتاب‌خوانی، برای دریافت جایزه‌ «آسترید لیندگرن» سال ۲۰۲۰ معرفی شده است.

انتشارات نظر چاپ نخست «شاه باکلاه شاه بی‌کلاه» را در هزار و 500 نسخه و 36 صفحه منتشر کرده است. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها