یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
همدم سفر

هر بار که وسایل سفرش را می‌بستند، می‌گفت: «‌شناسنامه و گذرنامه‌ام را فراموش نکنید.» و همراهان می‌دانستند که باید کتاب‌های دیوان‌ حافظ و کلیات سعدی را در میان وسایلش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پاسداشت یاد و نام بزرگان و مفاخر کشور راهی است برای الگوسازی؛ راهی که کمک می‌‏کند جوانان با زیست علمی و شخصی این عزیزان آشنا شوند و با الگوگیری، راه پُرتلاش و پُرافتخار آن‌ها را ادامه دهند. بنیاد ملی نخبگان از چند سال قبل اقدام به برگزاری مراسم تکریم از نخبگان و مفاخر معاصر ایران‏ زمین در سراسر کشور کرده است که گزارش آن در بولتنی به نام «طواف شمع» و نشریه‌‌ای به نام«هنرنامه» منتشر شده است. بازخوردهای این اتفاق مبارک باعث شد تا خبرگزاری کتاب ایران با همکاری بنیاد ملی نخبگان تصمیم به درج برشی از زندگی شخصی و حرفه‌‏ای این بزرگان زیرِ نام «قاب روایت» کند. این مجموعه به قلم «محسن شاه‌رضایی» نوشته شده و تقدیم به خوانندگان خبرگزاری کتاب ایران می‏‌شود.
 
متن این شماره قاب روایت به شرح زیر است:
«آوازه مرد دانشمند از مرزهای کشور گذشته و شهرتش جهانی شده بود. او که از نوجوانی به شعر و ادب، دین و فلسفه و حکمت و ریاضیات علاقه داشت، در میان‌سالی به قله‌های رفیع دانش دست‌یافته بود و از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان به‌شمار می‌آمد.
مرد نامی، دانشمندی بدون مرز بود و برای تدریس و سخنرانی از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر دعوت می‌شد. هر بار که وسایل سفرش را می‌بستند، می‌گفت: «‌شناسنامه و گذرنامه‌ام را فراموش نکنید.» و همراهان می‌دانستند که باید کتاب‌های دیوان‌ حافظ و کلیات سعدی را در میان وسایلش بگذارند. آری استاد بلامنازع برق و ریاضی، پروفسور فضل‌الله رضا، هویت اصلی خود را آثار مفاخر ایران‌زمین چون حافظ و سعدی و فردوسی می‌دانست.

لینک مرتبط:
https://takrim.bmn.ir/fa/3896/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها