سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
سپانلو: «سیمین» مدافع ارزش‌های معنوی زنان بود

«محمدعلی سپانلو» درگذشت سمین بهبهانی را مصیبت بزرگی برای جامعه ادبی ایران دانست و از وی با عنوان مدافع ارزش‌های معنوی زنان یاد کرد.

سپانلو با ابراز تاسف از درگذشت سیمین بهبهانی به خبرگزاری کتاب  ایران(ایبنا) گفت: سال‌ها بود که با آثار سیمین از دور و نزدیک آشنا بودم و به نظرم او نقش بسیار مهمی در شعر معاصر ایران دارد.

وی افزود: سیمین قالب غزل را برای بیان مسائل رئالیستی امروز بکار برد، حتی وزن‌هایی را که به زندگی مدرن امروزی نزدیک است در آثارش دیده می‌شود و باید گفت بهبهانی خطی بین ادبیات کلاسیک و مدرن ایران کشید. 

سپانلو درباره فعالیت‌های اجتماعی بهبهانی توضیح داد: او مدافع واقعی ارزش‌های زنان در جامعه بود و شجاعتی را که از نسل‌های پیشین ما به ارث برده بود برای عریان‌گویی در قالب‌ نثر به کار برد. سیمین هرگز از تهمت‌ها نهراسید. 

این شاعر معاصر کشورمان، بهبهانی را شاعری فراموش نشدنی توصیف کرد و افزود: برخی‌ چهره‌های نام‌آشنا مانند پروین اعتصامی و فروغ فرخزاد هم بودند که به دفاع از ارزش‌های زنان پرداختند، یا چهره‌ای مانند ژاله قائم‌مقامی که در دوره قاجار چنین فعالیت‌هایی را دنبال می‌کرد و هنوز ناشناخته مانده است ولی بدون شک سیمین بزرگترین مدافع حقوق زنان با حفظ ارزش‌های معنوی بود. 

سیمین بهبهانی، غزل‌سرای نامدار معصار کشورمان، نخستین ساعات بامداد امروز (سه شنبه 28 مرداد) پس از تحمل یک دوره بیماری، در بیمارستان پارس درگذشت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط