سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
حوزه هنری استان سمنان ازکتاب‌ «تجسم یک باور» رونمایی می‌کند

حوزه هنری استان سمنان در هفته دفاع مقدس از کتاب «تجسم یک باور؛ جلوه‌هایی از حماسه سیاسی مردم استان سمنان در سال‌های 1357 و 1358» رونمایی خواهد کرد. این اثر عکس‌های منتشر نشده از استان سمنان در دوران انقلاب اسلامی را دربردارد.-

محسن یعقوبی، مسوول روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: حوزه هنری استان سمنان با توجه به اهمیت ثبت حضور مردم استان سمنان در صحنه‌های دوران انقلاب اسلامی، جلد نخست کتاب «تجسم یک باور؛ جلوه‌هایی از حماسه سیاسی مردم استان سمنان در سال‌های 1357 و 1358» منتشر کرده است.

وی با بیان این‌که کتاب مذکور عکس‌های منتشر نشده از شهرستان‌های سمنان و گرمسار در دوران انقلاب اسلامی را دربردارد، گفت: این تصاویر توسط محمدباقر قاسم و ابوالفضل حسنی، از هنرمندان پیشکسوت استان سمنان عکسبرداری شده‌اند. همچنین کتاب «تجسم یک باور؛ جلوه‌هایی از حماسه سیاسی مردم استان سمنان در سال‌های 1357 و 1358» یادداشت‌هایی از آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، همچنین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر عبدوس، امام جمعه موقت سمنان از سوی حوزه هنری استان سمنان را در خود جای داده است.

مسوول روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان ادامه داد: این اثر در ایام هفته دفاع مقدس با حضور محسن مومنی‌شریف، رییس حوزه هنری کشور، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان، مدیران و مسوولان استانی، استاندار و برخی از هنرمندان استانی رونمایی می‌شود. 

یعقوبی توضیح داد: در مقدمه این کتاب به قلم سیدعباس دانایی، رییس حوزه هنری استان سمنان آمده است: «در استان پهناور سمنان در دوران انقلاب اسلامی شاهد حضور گرم و همه جانبه مردم در رویدادهای انقلاب اسلامی بوده‌ایم. گرچه تعداد زیادی از مردم استان سمنان به دلیل مسافت کوتاه سمنان تا تهران که مرکز تظاهرات و تحرکات انقلابی بود به این شهر رفته و در صفوف به هم پیوسته راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند؛ با این حال در داخل این استان کم‌جمعیت هم تحرکات بسیاری علیه رژیم پهلوی انجام شده که در تاریخ، ماندگار گشته است. ثبت و ضبط خاطرات آن دوران یکی از سر فصل‌های اصلی حوزه هنری می‌باشد که جهت مستندسازی رویدادهای روزهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن انتشار فراخوان و تبلیغات گسترده در سطح استان، برگزاری جلسات و پیگیری‌های مکرر حضوری و تلفنی با تمامی کسانی که احتمال می‌رفت عکس‌های دوران انقلاب در استان را در اختیار داشته باشند، تعداد قابل توجهی از عکس‌های منتشر نشده دوران انقلاب اسلامی در استان سمنان جمع‌آوری گردید که مجموعه حاضر منتخبی از آثار واصله می‌باشد و اینک شاهد به‌بار نشستن گوشه‌ای از خواسته‌هایمان شده‌ایم.»

وی افزود: جلد دوم کتاب «تجسم یک باور؛ جلوه‌هایی از حماسه سیاسی مردم استان سمنان در سال‌های 1357 و 1358» در دست تالیف و تدوین است. این مجلد، عکس‌های منتشر نشده از سایر شهرستان‌های استان سمنان در دوران انقلاب اسلامی را در خود جای خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط