یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
ّ«تمهیدی بر پدیدارشناسی اخلاق» منتشر شد

کتاب «تمهیدی بر پدیدارشناسی اخلاق؛ مقالاتی درباره پدیدارشناسی اخلاق در فلسفه تحلیلی معاصر»‌ به‌تازگی از سوی نشر ققنوس روانه بازار نشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ این کتاب که با پیشگفتاری از مارک تیمنس شروع می‌شود، توسط مریم خدادادی به فارسی برگردانده شده است.

کتاب «تمهیدی بر پدیدارشناسی اخلاق؛ مقالاتی درباره پدیدارشناسی اخلاق در فلسفه تحلیلی معاصر» مباحث مختلفی را که درباره پدیدارشناسی اخلاق مطرح است از دیدگاهی متفاوت بیان می‌کند.

از  مطالب مطرح شده در این اثر می‌توان به پدیدارشناسی اخلاق و نظریه اخلاقی،‌ تفکر کردن در مقابل تصمیم گرفتن، حوزه‌های حکم اخلاقی،‌ حجیت هنجاری و‌ پدیدارشناسی اخلاق احساس‌گرا در مقابل عقل‌گرا اشاره کرد.

 دکتر مارک نیمنس‌ در پیشگفتار خود در این اثر چنین آورده است: «پدیدارشناسی اخلاق بررسی حالات ذهنی بالفعل دارای محتوای اخلاقی است که از طریق درون‌نگری قابل دسترسی‌اند. همچنین اصطلاح پدیدارشناسی اخلاق عنوان فلسفه اخلاقی است که در سنت پدیدارشناختی بدان پرداخته می‌شود، ‌سنتی که با هوسرل آغاز شد و با فیلسوفانی همچون مارکس شلر،‌ادامه یافت.»

 کتاب «تمهیدی بر پدیدارشناسی اخلاق؛ مقالاتی درباره پدیدارشناسی اخلاق در فلسفه تحلیلی معاصر» ‌با شمارگان هزار و 100 نسخه، 264 صفحه و به بهای 130 هزار ریال ‌نخستین چاپ خود را در سال 1392 از سوی نشر ققنوس تجربه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط