چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
1100 نکته از امیرالمومنین(ع) در قاب کتاب جای می‌گیرد

1100 نکته از امیرالمومنین علی(ع) در قالب مجموعه 10 جلدی به قلم محمد خیاط زنجانی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این مجموعه نکات و جملاتی از بزرگان دین، پیامبر اعظم(ص)،‌ ائمه اطهار(ع)، بزرگان غیرمسلمان، عرفا، شعرا، ابن‌سینا و حافظ درباره امام علی(ع) به شیوه کشکول آورده شده‌اند.

به گفته مولف و گردآورنده این کتاب، «محتوای این مجموعه کمک می‌کند تا مخاطبان و علاقه‌مندان گوشه‌ای از عظمت وجودی امام علی(ع) را درک کنند تا بهجتی حاصل شود.»
 
دفتر نخست با عنوان 110 نکته از امیرالمومنین(ع) به ارایه نکات کلیدی و اثرگذار می‌پردازد.

خیاط زنجانی گزیده‌گویی و انتخاب نکات کوتاه و موثر را از ویژگی‌های این اثر دانست و عنوان کرد: تاکنون کتاب‌هایی که در این حوزه به رشته تحریر درآمده‌اند، به شیوه‌ای تخصصی نوشته شده‌اند اما در این مجموعه کوشیده‌ام تا امام علی(ع) را از جنبه‌های مختلف و از دیدگان بزرگان دین اسلام و سایر ادیان معرفی کنم.

وی ادامه داد: قرار بود این اثر در یک مجلد نوشته شود اما به دلیل وسعت مطالب، آن را در 10 مجلد منتشر خواهیم کرد. اینک جلد نخست آن آماده انتشار است و سایر مجلدهای آن در نگاش‌اند.

این مولف حوزه دین اظهار کرد: این مجموعه مخاطبان خاص و عام دارد، زیرا برخی مطالب عمیق و فلسفی‌اند که فرصتی مناسب برای محققان و دین‌پژوهان به شمار می‌آیند.  برخی از مطالب هم به شکلی ساده و روان بیان شده‌اند. فهرست مطالب و عنوان‌گذاری‌ها، زمینه انتخاب مناسب را برای خوانش مطالب ویژه مخاطبان خاص و عام مجموعه 10 جلدی 110 نکته از امیرالمومنین(ع) را فراهم می‌کند.

هنوز ناشر این مجموعه مشخص نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط