شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹
افتتاح 2 ایستگاه پیک‌مهر در بویین ‌زهرا

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین‌زهرا در استان قزوین گفت: ‌به زودی دو واحد ایستگاه پیک‌مهر در مرکز این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.-

علی بالایی پاکدهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در روزهای پایانی امسال دو واحد ایستگاه پیک‌مهر در ساختمان شهرداری و تربیت ‌بدنی بویین‌ زهرا با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد. البته ایستگاه‌های پیک‌مهر تا پایان اسفندماه امسال در تمام شهرستان‌های ایران راه‌اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح پیک‌مهر با همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراکز شهرستان‌های هر استان راه‌اندازی خواهد شد. ظرفیت هر سازه طرح پیک‌مهر شش عنوان کتاب در 9 جلد است که به صورت ماهانه یا دو هفته یکبار منابع آن تغییر می‌کنند و هر فرد پس از مطالعه کتاب می‌تواند اثر را به همان ایستگاه یا نزدیک‌ترین کتابخانه ارایه دهد.

وی درباره تسویه حساب سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها بابت سال 1391 گفت: اداره شهردار بویین ‌زهرا بابت امسال یک پنجم سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها را به این اداره پرداخت کرده و درباره تسویه حساب سهم نیم‌درصد امسال هیچ قولی نداده است.

بالایی پاکدهی با بیان این‌که «برای بهتر شدن و گسترش یافتن روابط اداره شهرداری بویین‌ زهرا با اداره کتابخانه‌های عمومی تلاش می‌کنیم» عنوان کرد: شهردار این شهرستان معتقد است  برای پرداخت سهم نیم‌درصد درخواست سهم نیم‌درصد را باید شوراهای اسلامی شهر مصوب کنند و سپس شهرداری آن را پرداخت کند، در حالی که قانونگذار در قانون آورده است که شهرداران موظفند این سهم را پانزدهم هر ماه به حساب اداره کتابخانه‌های عمومی وایز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط