شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷
بیدستانی‌ها صاحب کتابخانه می‌شوند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز در استان قزوین از احداث نخستین کتابخانه عمومی در شهر 20 هزار نفری بیدستان خبر داد.-

سعید محمدخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: چندی پیش در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرهای بیدستان و شریفیه،‌ یک خیّر برای ساخت کتابخانه‌ای با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ريال پیشقدم شد و شهردار بیدستان نیز آمادگی خود را برای ساخت نخستین کتابخانه بیدستان اعلام کرد.

وی با بیان‌ این‌که مقرر شده است که 45 هکتار به محدوده شهر بیدستان افزوده شود، ادامه داد: اکنون زمین این کتابخانه در مجتمعی میان پارک اراضی اضافه شده شهر جانمایی شده است و می‌کوشیم کلنگ احداث این کتابخانه را تا پایان امسال با حضور مسوولان شهرستانی و استانی به زمین بزنیم.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز گفت: مساحت بنای این کتابخانه را یک هزار متر مربع در نظر گرفته‌ایم و شهردار بیدستان منتظر اعلام نظر کارشناسان و تعیین مختصات ساخت این کتابخانه است.

وی با اشاره به این‌که شهردار این شهر برای ارایه 10 درصد از سهم  این کتابخانه اعلام آمادگی کرده است، عنوان کرد: همچنین شهردار بیدستان برای احداث این کتابخانه قول داد تا هر هزینه‌ای را که مسوولان استانی و شهرستانی برای ساخت این کتابخانه تقبل کنند، او نیز همان میزان را بپردازد.

محمدخانی در ادامه از ایجاد نخستین کتابخانه در شهر شریفیه البرز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به قول همکاری یکی از مقامات شهر شریفیه، در نظر داریم در شهر شرفیه نخستین کتابخانه را به شیوه مشارکتی راه‌اندازی کنیم. مکان و تجهیزات کتابخانه مشارکتی از سوی وی تهیه خواهد شد و اداره کتابخانه‌های این شهر هم منابع و نرم‌افزار این کتابخانه را فراهم می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط