پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
برگزیدگان چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه معرفی شدند

آثار برگزیده و شایسته تقدیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه استان قم معرفی شدند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه از ساعت 9 صبح امروز (سوم اسفندماه) در سالن ائمه ‌اطهار(ع) شهرستان قم آغاز شده است.
 
بر اساس داوری‌های صورت گرفته، از بین 950 اثر ارسال شده به دبیرخانه این همایش، 12 اثر به عنوان آثار برگزیده و 14 نوشتار به عنوان آثار شایسته تقدیر از سوی داوران همایش کتاب سال حوزه معرفی شدند که تا دقایقی دیگر صاحبان این آثار تجلیل خواهند شد.

در حوزه فلسفه و کلام کتاب «معرفت پیشین» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری خرم‌آبادی، کتاب «کمال نهایی انسان و راه تحصیل آن از دیدگاه فیلسوفان اسلامی» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدالهی و کتاب «فلسفه دین دیوید هیوم» به قلم محمد فتحعلی‌خانی به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند. 

بر اساس نظر داوران همایش، در حوزه علوم اجتماعی کتاب‌های «غرب‌شناسی علمای شیعه در تجربه ایران معاصر» و «منطق کارکردی و دفاع از دین» به ترتیب نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین احمد راهدار و حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله فصیحی عنوان آثار برگزیده را به دست آوردند. 

در حوزه حقوق سیاسی کتاب «شیعیان افغانستان» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین خلوصی و کتاب «حقوق زن و خانواده» به همت محمود حکمت‌نیا به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند. همچنین از سوی هیات داوران این همایش کتاب‌های «تروريسم از منظر حقوق اسلام و اسناد بين‌المللي» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین سيدحسين هاشمي و «فلسفه سياسي علامه طباطبايي و ايران معاصر» حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا يزداني مقدم به عنوان آثار شایسته تقدیر اعلام شدند.

در حوزه تکنولوژي آموزشي «درآمدي بر دانش مفردات قرآن» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سيدمحمود طيب‌حسينی به عنوان اثر برگزیده شناخته شد و کتاب‌های «منطق فهم حديث» و «پژوهشي تطبيقي در روايات تفسيری فريقين» به ترتیب به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سيدمحمدكاظم طباطبايي و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدي رستم‌نژاد به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در حوزه تصحيح و تحقيق نیز کتاب «مرآة الكتب» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین علي صدرايي‌خويي و کتاب «الدر المنثور من المأثور و غير المأثور» به قلم منصور ابراهيمي به عنوان آثار برگزیده دست یافتند. همچنین کتاب «المؤتَلَف من المختَلَف بين ائمة السلف (جلد 1 تا 4)» به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

در حوزه ترجمه کتاب «در پي فضيلت (تحقيقي در نظريه اخلاقي)» اثر مشترک حميد حوالي‌شهرياري و محمدعلی شمالی به عنوان اثر برگزیده و کتاب‌های «حقوق ديپلماتيك (رهيافت اسلامي)» و «فلسفه دين» با ترجمه‌های به ترتیب حجت‌الاسلام والمسلمین سيدمصطفي ميرمحمدي عزيزی و حجت‌الاسلام والمسلمین عليرضا كرماني به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.

در حوزه ادبیات و هنر از سوی داوران چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه کتاب «بهتر بنويسيم» به قلم رضا بابايي اثر برگزیده شناخته شد و در حوزه تاریخ و سیره کتاب «الصحيح من مقتل سيدالشهداء و اصحابه (علیهم السلام)» اثر مشترک آیت‌الله محمد محمد‌ی ري‌شهري، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدروح‌الله سيدطبائي و حجت‌الاسلام والمسلمین سيدمحمود طباطبايي‌نژاد به عنوان اثر شایسته تقدیر نام گرفتند.

در حوزه فقه و اصول نیز کتاب «بررسي فقهي حقوق بشردوستانه» به همت حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا لطفي اثر شایسته تقدیر اعلام شد و در حوزه علوم تربيتي و روان‌شناسي، پایان‌نامه «تبيين ابعاد برنامه درسي پنهان در نظام آموزشي جامعه المصطفي العالميه» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین علي همت بناري از سوی داوران همایش کتاب سال حوزه به عنوان اثر شایسته تقدیر در حوزه علوم‌تربیتی و روان‌شناسی انتخاب شد.

در حوزه کتب مرجع کتاب «اصطلاحنامه علوم حديث» به همت مركز اطلاعات و مدارك اسلامي دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم عنوان اثر شایسته تقدیر را کسب کرد و در حوزه اخلاق و عرفان از سوی داوران این همایش کتاب «اخلاق ژنتيك از ديدگاه قرآن و اهل بيت(ع)» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرسول ايماني خوشخو و کتاب «سقط جنين از ديدگاه اخلاقي» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین عليرضا آل‌بويه به عنوان آثار شایسته تقدیر شناخته شدند.

در حوزه حديث، درايه و رجال نیز کتاب «اخباريگري (تاریخ و عقاید)» به همت حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهيم بهشتي اثر شایسته تقدیر در حوزه درایه و رجال نام گرفت.

اختتامیه چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه از ساعت 9 صبح امروز در سالن ائمه‌اطهار(ع) شهرستان قم آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط