دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
اعلام برنامه‌های چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه

چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه با هدف معرفی، شناسايی و تجليل از نويسندگان و آثار برتر در زمينه كتاب و پايان‌نامه‌های حوزوی در قم برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این همایش صبح پنجشنبه(سوم اسفندماه) فعالیت خود را با قرائت آیات قرآن مجید و مرثیه‌سرایی برای حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌کند.

سپس آیت‌الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» مدیر حوزه‌های علمیه قم درباره این همایش فرهنگی سخنرانی خواهد کرد. پس از این سخنرانی، گزارشی از کتاب سال حوزه ارایه خواهد شد. تفاوت چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه با سایر همایش‌ها در ارایه این گزارش تحلیلی از فرآیند و وضعیت آثار هشت دوره کتاب سال حوزه است، چرا که این گزارش می‌تواند نمایانگر نقاط قوت و ضعف آثار برگزیده کتاب سال حوزه در گروه‌های مختلف باشد.  

در بخشی از چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه از «سند اولویت‌های پژوهشی دانش فقه» رونمایی خواهد شد. همچنین استادان سطح عالی حوزه،‌ نویسندگان، مسوولان دفاتر مراجع معظم تقلید، ‌روسای مراکز علمی حوزه علمیه و نمایندگان علمی حوزه در شهرستان‌های سراسر ایران، از مدعوین این همایش به شمار می‌آیند.

در بخش پایانی چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه، 11 اثر به عنوان اثر برگزیده و 16 اثر به عنوان شایسته تقدیر، معرفی و تجلیل می‌شود. آثار برگزیده و مجموعه آثار حوزوی منتشر شده در سال 1390 نیز در حاشیه این همایش عرضه خواهند شد.

چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه پنج‌شنبه(سوم اسفندماه) از ساعت 9 صبح در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شهر قم واقع در میدان معلم برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط