دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
آثار منتخب کتاب سال حوزه اهدا می‌شوند

دبیر چهاردهمین دوره کتاب سال حوزه قم از اهدای مجموع آثار منتخب این همایش به فرهیختگان و استادان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد./

حجت‌الاسلام مهدی حقی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: طرح اهدای مجموع آثار منتخب کتاب سال حوزه از سال گذشته با هدف آشنایی فرهیختگان و استادانی که این همایش حضور نداشتند، آغاز شده است.

وی ادامه داد: امسال از آثار ارسال شده به کتاب سال حوزه، 950 اثر واجد شرایط بودند که در 15 گروه علمی قرار گرفتند، 250 اثر از این آثار به مرحله دوم، مرحله ارزیابی تفضیلی رسیدند و اکنون آثار نامزد برگزیدگی به شورای علمی کتاب سال حوزه معرفی شده و در 15 جلسه از سوی هیات داوری بررسی و در مراسم کتاب سال حوزه معرفی می‌شوند.

مدیر اجرایی کتاب سال حوزه بیان کرد: سال گذشته برای تعداد زیادی از فرهیختگان، استادان و مراکز علمی کشور نامه‌ای مبنی بر معرفی مجموع آثار منتخب ارسال کردیم که تنها 150 نفر برای به دست آوردن اثر مورد نظر خود به این مرکز درخواست دادند اما امسال از 750 نامه ارسال شده حدود 470 نفر درخواستی برای دریافت اثر برگزیده، ارسال کردند که اکنون فرآیند اهدای این آثار به پایان رسیده است.

وی با بیان این‌که در تلاشیم این روند را نیز در سال‌های آینده ادامه دهیم، گفت: از مجموع 250 اثر ارسال شده، ‌60 اثر به بانوان تعلق دارند که 58 عنوان آن‌ها کتاب و دوعنوان آن‌ها پایان‌نامه‌اند و صاحب سایر آثار متعلق به آقایا‌نند.

حجت‌الاسلام حقی درباره برنامه جانبی این دوره از کتاب سال حوزه عنوان کرد: می‌کوشیم تا کتاب‌های منتخب هشت سال گذشته را تحلیل و ارزیابی کنیم و از روند رشد دانش در زمینه‌های گوناگون، رشته‌های گوناگون حوزوی، چگونگی پاسخگویی به مشکلات روز و حتی روند نزولی برخی رشته‌ها و موضوعات را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم.

وی درباره زمان و مکان برگزاری چهاردهمین دوره کتاب سال حوزه گفت: به دلیل همزمانی اجرای همایش جامع مدرسین در قم، ‌کوشیده ایم همایش کتاب سال حوزه را با یک هفته تاخیر در سوم اسفندماه امسال برگزار کنیم اما هنوز مکان اجرای این همایش به طور قطعی مشخص نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط