شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
اتمام موجودی دو کتاب با موضوع اقتباس در پی استقبال خریداران

 تمام موجودی کتاب‌های «تاریخ هنر برای فیلمسازان» در دو جلد و کتاب «داستان‌ها چگونه فیلم می‌شوند» به فروش رسید. طبق آخرین گزارش از موجودی کتاب‌های این دوغرفه، کتاب «تاریخ هنر برای فیلمسازان» و کتاب «داستان‌ها چگونه فیلم می‌شوند» به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ درآخرین روز نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران تمام موجودی کتاب‌های «تاریخ هنر برای فیلمسازان» در دو جلد و کتاب «داستان‌ها چگونه فیلم می‌شوند» به فروش رسید. این کتاب‌ها که به سفارش انجمن سینمای جوانان ایران و در نشر ایجاز به چاپ رسیده‌است در دو غرفه انتشارات سازمان سینمایی و ایجاز برای علاقه‌مندان به هنر سینما عرضه شد. طبق آخرین گزارش از موجودی کتاب‌های این دوغرفه، جلد دو کتاب «تاریخ هنر برای فیلمسازان» و کتاب «داستان‌ها چگونه فیلم می‌شوند» به اتمام رسید.

کتاب «داستان‌ها چگونه فیلم می‌شوند» مجموعه مقالاتی درباره اقتباس است که توسط پیمان شوقی به فارسی برگردانده شده‌است. این کتاب با مقدمه‌ای از رامتین شهبازی توسط انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران در سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی شد. الیزابت استیونس، بن لارند، ریچارد راسکین، کاترین برنت، ملیسا سارجنت، کن میاموتو، اسکات کرافورد و جان‌لی هنکاک تعدادی از نویسندگان مقالات این کتاب هستند.

«تاریخ هنر برای فیلمسازان» نوشته گیلیان مک ایور است که توسط مجید کیانیان به فارسی برگردانده شده‌است. این کتاب راهنمای الهام‌بخش برای چگونگی استفاده فیلمسازان از تصاویر هنر برای تعیین جزئیات دوره و آموزش ترکیب‌بندی، تئوری رنگ و نور است. این کتاب به لحظات کلیدی در توسعه نقاشی غربی می پردازد و اینکه چگونه به بخشی از فرهنگ بصری غرب که سینما از آن نشأت می گیرد، تبدیل شده‌است.

قبل از بررسی اینکه چگونه نقاشی‌ها می توانند نماینده ژانرهای مختلف مانند وحشت، خشونت، رئالیسم باشند و چگونگی ارتباط تصاویر در این نقاشی‌ها با سینما مطالعات موردی روشنگر پیوند بین هنر و سینما را از طریق کار هفت فیلمساز برجسته، از جمله پیتر گرینوی، پیتر وبر، جک کاردیف، مارتین اسکورسیزی، گیرمو دل تورو، کوئنتین تارانتینو و استن داگلاس بررسی می‌کنند.
تاریخ هنر برای فیلمسازان با داشتن تصاویر تمام رنگی خیره کننده، راهنمای عملی را در اختیار فیلمسازان نوظهور قرار می دهد که چگونه تصاویر هنر می توانند به توسعه درک آنها از زبان بصری فیلم کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها