چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
توانمند شدن قصه‌گویان از اهداف برپایی جشنواره قصه‌گویی است

محمدباقر آدوسی، رييس شانزدهمين جشنواره قصه‌گويي، توانمندسازی نیروی انسانی کانون پرورش فكري را از اهداف برگزاری اين جشنواره اعلام كرد و گفت: كانون در دستيابي به این هدف موفق بوده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وي افزود: در کانون، جشنواره‌های مختلفی داریم که یکی از آن‌ها قصه‌گویی‌ است. از جشنواره نخست تاکنون تلاش شده که مربی‌های فرهنگی که آموزش قصه‌گویی به آن‌ها داده شده است و خودشان هم تکنیک لازم را دارند، در جایی جمع شوند و کار قصه‌گویی را انجام دهند.

آدوسی تأکید کرد: ما به دنبال این بودیم که در کنار گسترش این فعالیت، مبانی علمی و نظری آن ترویج پیدا کند و امروز پس از برگزاری 16 جشنواره می‌بینیم كه مربیان می‌توانند با قصه‌گویان خارجی رقابت کنند. بنابراین کانون در توانمندسازی قصه‌گویانش موفق بوده است.

ريیس جشنواره قصه‌گویی افزود: اين جشنواره‌ به عنوان یک جشنواره بین‌المللی شناخته شده است، اگرچه شاید قصه‌گویان خارجی در مرحله اول ثبت‌ نام از سطح برگزاری جشنواره نگرانی داشتند، اما با اندکی پرس‌وجو برای حضور در این جشنواره مشتاق می‌شوند و اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که خیلی از جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی در جهان از قصه‌گویان ما برای حضور دعوت می‌کنند و ما سعی می‌کنیم قصه‌گویان برگزیده خودمان را به این جشنواره‌ها بفرستیم تا از تجربیات آن‌ها استفاده شود.

معاون فرهنگی کانون در ادامه سخنانش تشکیل باشگاه قصه‌گویان را سبب ارتقای کیفیت جشنواره دانست و افزود: با شکل‌گیری باشگاه قصه‌گویان به صورت سازمانی مردم‌نهاد، ارتباطات بین‌المللی گسترش مي‌يابد و جریان قصه‌گویی از دستگاه‌های دولتی خارج و مردمی خواهد شد.

به گفته آدوسی، در 9 ماه گذشته، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 70 هزار بار قصه‌گویی کردند و 100 میلیون و 100هزار نفر در جلسات قصه‌گویی حاضر شدند.

رییس جشنواره قصه‌گویی ابراز امیدواری كرد که در آینده نزدیک، دبیرخانه دایمی و بانک اطلاعاتی کاملی از قصه‌گویان ویژه جشنواره قصه‌گویی تشكيل شود.

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شامگاه روز گذشته، یکم اسفند با معرفی برگزیدگان به کار خود در تبریز پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط