سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
افتتاح کتابخانه‌های «گیان» و «برزول» در دهه فجر

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند در استان همدان گفت: اکنون بیش از 95 درصد پروژه‌ احداث کتابخانه‌های «گیان» و «برزول» به پایان رسیده است و ما در نظر داریم این کتابخانه‌ها در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری برسند.-

زینب سیف در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند کلنگ احداث این دو باب کتابخانه را در سال 1388 به زمین زد و مقرر شد تا سال 1390 بنای این کتابخانه‌ها را به اداره کتابخانه‌های عمومی نهاوند تحویل دهد اما تاکنون این پروژه‌ها را به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند تحویل نداده است.

وی ادامه داد: اکنون این پروژه‌ها 95 درصد پیشرفت احداث و بیش از 80 درصد پیشرفت محوطه‌سازی داشته‌اند و ما می‌کوشیم تا این کتابخانه‌ها را در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افتتاح کنیم.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند با بیان این‌که پیش از این مقرر شده بود کتابخانه‌های «گیان» و «برزول» در مناسبت‌های آزادسازی خرمشهر، هفته دولت و هفته کتاب افتتاح شوند که تاکنون محقق نشده است، عنوان کرد: سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها را با پیگیری‌های فراوان دریافت می‌کنیم اما مبلغی که به عنوان سهم نیم درصد از درآمد کل شهرداری پرداخت می‌شود، بر اساس «درآمدهای کوششی» شهرداری است، این در حالی که استانداری همدان مبلغی حدود 200 میلیون ريال بیشتر از مبلغ واریزی شهرداری به عنوان سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد کل شهرداری‌ها اعلام کرده است.

سیف با اشاره به این‌که فرمانداران شهرستان نهاوند به شکلی مستمر در حال تودیع و معارفه‌اند، گفت: بیشتر توانم برای دریافت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از شهرداری و تفهیم و توجیه فرمانداران نهاوند صرف می‌شود، زیرا فرماندار شهرستان ریاست انجمن کتابخانه‌های عمومی را نیز بر عهده دارد و شهردار نیز منابع مالی کتابخانه‌ها را تامین می‌کند و عضوی از انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به شمار می‌آید.

وی همچنین از تغییر نام کتابخانه «امام علی(ع)» شهرستان نهاوند خبر داد و اظهار کرد: اکنون در سطح استان همدان سه کتابخانه با نام «امام علی(ع)» دایر است. بنابراین، برای جلوگیری از بروز اشتباهات، نام این کتابخانه را در مراسمی به نام «سردار شهید محسن امیدی» تغییر خواهیم داد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند بیان کرد: «سردار شهید محسن امیدی» از اهالی شهرستان نهاوند است. وی فرمانده گردان ۱۵۴ در سال 1365 در جبهه جزیره مجنون بود و هنگامی که با همراهی تعدادی از رزمندگان این گردان مشغول مقابله با دشمن بود، به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط