پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
افتتاح کتابخانه‌های «گیان» و «برزول» در هفته دولت

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند استان همدان گفت: به ‌مناسبت هفته دولت(2 تا 9 شهریور) دو باب کتابخانه‌ عمومی در شهرهای «گیان» و «برزول» شهرستان نهاوند افتتاح می‌شوند._

زینب سیف در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: زمین این کتابخانه ها با مساحت یک هزار و 200 متر مربع از سوی خیران به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند اهدا شده و بودجه احداث آن‌ها نیز از اعتبارات دولتی تامین شده‌ است.

وی افزود: این کتابخانه‌ها از نقشه احداث یکسانی برخوردارند و دارای سالن مطالعه 200 نفری‌اند و نخستین کتابخانه‌های شهرهای «گیان» و «برزول» به‌شمار می‌آیند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند درباره منابع مکتوب این کتابخانه‌ها گفت: کتاب‌های این کتابخانه‌ها از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و استان همدان تهیه شده‌اند و تا زمان افتتاح کتابخانه، تعداد منابع و شناسنامه آن‌ها به ثبت نمی‌رسند. همچنین اکنون مشغول خرید تجهیزات و وسایل مناسب برای این کتابخانه‌هاییم.

وی درباره فعالیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به تازگی مسابقه نقاشی با گواش بر روی پارچه را ویژه کوکان برگزار کرد. این مسابقه با استقبال افزون بر 800 شرکت‌کننده خردسال و نوجوان روبه‌رو شد و در پایان مسابقه هم به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

سیف اظهار کرد: طبق مصوبات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان راه‌اندازی یک باب ایستگاه مطالعه در شهرستان نهاوند ضروری است اما تاکنون درباره مکان نصب این ایستگاه توافق صورت نگرفته است.

وی افزود: در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان نهاوند که تا پایان ماه رمضان برگزار خواهد شد، درباره مکان آن در اداره داوطلب و عقد تفاهم‌نامه آن تصمیم‌گیری می‌شود.

هفته دولت از دوم تا نهم شهریور ماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط