شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
بررسی شاخصه‌های شعر مقاومت در دانشگاه رازی

نشست تخصصی «شعر مقاومت» با حضور جمعی از شاعران و نویسندگان و استادان دانشگاه رازی، در این دانشگاه برگزار شد و شاخصه‌های این گونه ادبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.-

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به کرمانشاه، از ساعت یازده امروز (سیزدهم آبان) سه نشست تخصصی در حوزه ادبیات مقاومت به صورت همزمان در دانشگاه رازی کرمانشاه از سوی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی و با حضور میهمانان کنگره و استادان و دانشجویان دانشگاه رازی برگزار شد.

در یکی از این نشست‌ها مجموعه شعر «سوء‌تفاهم» شامل سروده‌های علی داوودی با حضور سیداکبر میرجعفری و امید مهدی‌نژاد به عنوان منتقد و شاعر اثر بررسی و نقد شد.

نشست دیگر به نقد و بررسی مجموعه شعر «گلفروش مسلمان» شامل مجموعه سروده‌های مجید سعدآبادی توسط سودابه امینی و کاظم رستمی و با حضور شاعر اثر اختصاص یافت.

سومین نشست تخصصی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی با موضوع «شعر مقاومت» برگزار شد.

در این نشست قنبرعلی تابش،‌ شاعری از افغانستان، دکتر سوسن جبری، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی و شاعران و نویسندگان و استادان، جواد محقق، عبدالرحیم سعیدی‌راد، ابراهیم رحیمی زنگنه، وحید مبارک و خلیل بیگی‌زاده حاضر شدند و هر یک از صاحب‌نظران، دیدگاه خود را درباره شعر مقاومت و شاخصه‌های آن بیان کرد.

جزییات این نشست‌ها در خبرهای بعدی ایبنا منتشر می‌شوند. سومين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي که بعد از ظهر دهم آبان با حضور شاعران در گلزار شهدای باغ فردوس کرمانشاه برای تجدید میثاق با شهیدان آغاز شد، عصر امروز (13 آبان ماه) به کار خود پایان می دهد. این کنگره از سوی بنیاد فرهنگی روایت، موسسه روایت فتح و سازمان بسیج مستضعفین برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط