جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲

محمد صالح صرخوه، شاعر کویتی درباره جایگاه شعر مقاومت در جهان امروز گفت: شعر مقاومت زاده اعتقاد ماست و در اشعار من از زمانه امام علی(ع) و قیام عاشورای حسینی تا به امروز دنبال می‌شود. اعتقاد به رای و فرمایشات ائمه اطهار(ع) پایه و اساس سرودن شعر مقاومت است.-

محمد صالح صرخوه، شاعر کویتی و از میهمانان سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به کرمانشاه، اظهار کرد: دومین بار است که در این کنگره شرکت کرده‌ام. نتایج برگزاری کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی تاکنون بسیار تاثیرگذار بوده،‌ زیرا توانسته‌ام از شعر مقاومت ادبیات ایران انگیزه بیشتری برای سرودن اشعار خود الهام بگیرم زیرا ایران پرچمدار بیداری اسلامی در خاورمیانه است.

صرخوه که اصالت ایرانی دارد و در کویت به دنیا آمده، درباره آشنایی‌اش با شعر و ادب فارسی، به ویژه آثار شاعران مقاومت گفت: شاعران بزرگی همچون حافظ و فردوسی را می‌شناسم، اما اطلاعات چندانی از شاعران پیشکسوت مقاومت در ایران نداشتم و در کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی توانسته‌ام با برخی از این شاعران آشنا شوم.

وی درباره فراهم‌آوردن زمینه تعامل بیشتر بین شاعران فارسی زبان و شاعران دیگر ملل اسلامی برای انتقال تجربه‌ها به یکدیگر، افزود: کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی جمعی صمیمی را دور هم گردآورده که حتی در این فرصت کوتاه سه روزه زمینه گفت‌وگو و تعامل اندیشه میان شاعران را فراهم می‌کند.

محمد صالح صرخوه در ادامه به جایگاه شعر مقاومت در جهان امروز اشاره و خاطر نشان کرد: شعر مقاومت زاده اعتقاد ماست و در اشعار من از زمانه امام علی(ع) و قیام عاشورای حسینی دنبال می‌شود. معتقدم، اعتقاد به رای و فرمایشات ائمه اطهار(ع) پایه و اساس در سرودن شعر مقاومت محسوب می‌شود.

سومين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي که بعد از ظهر دهم آبان با حضور شاعران در گلزار شهدای باغ فردوس کرمانشاه برای تجدید میثاق با شهیدان آغاز شد، فردا (13 آبان ماه) به کار خود پایان می دهد. این کنگره از سوی بنیاد فرهنگی روایت، موسسه روایت فتح و سازمان بسیج مستضعفین برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط