یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
احداث کتابخانه در روستای ولایت نیازمند مشارکت خیرین است

زنجان- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه گفت: با توجه به جمعیت بالای روستای ولایت و نیاز به احداث ساختمان جدید و استاندارد در زمین اهدایی از سوی اهالی خیر روستا، تحقق این مهم نیازمند حمایت و مشارکت خیرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، سیدمهدی موسوی یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه با اشاره به عملکرد کتابخانه‌های سلطانیه طی سال گذشته اظهار کرد: در این مدت به صورت ماهانه جلسات انجمن برگزار شد که نتیجه آن ۱۳۸ مصوبه بود.

وی تصریح کرد: این مصوبات در قالب فعالیت‌های متنوع فرهنگی، عمرانی، مالی در کتابخانه‌های سطح شهرستان اجرا شد که این مهم با همکاری و مساعدت همه اعضای انجمن صورت گرفته است.

موسوی به برنامه‌های متنوع فرهنگی پیش بینی شده در مناسبت‌های پیش رو از جمله برگزاری محافل ادبی، نشست های کتابخوان، جشن میلاد، نشست‌های قصه گویی، کارگاه‌های آموزشی، نمایشنامه خوانی، ایستگاه نقاشی و … اشاره کرد و خواستار مشارکت و همکاری اعضای انجمن در برگزاری این برنامه‌ها شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه به بررسی تعیین و تکلیف وضعیت ساختمان کتابخانه ولایت خیرآباد اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت بالای روستا و نیاز به احداث ساختمان جدید و استاندارد در زمین اهدایی از سوی اهالی خیر روستا، تحقق این مهم نیازمند حمایت و مشارکت خیرین است.

در ادامه نیز فرماندار سلطانیه ضمن اشاره به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی, عنوان کرد: کتاب، دریای معلومات است و تحصیل بالاترین مراتب دانش و تفکر از دریچه کتاب می‌گذرد.

محمدرضا براتی فرد با بیان اینکه گسترش مطالعه در سطح جامعه اولویت عصر حاضر است، افزود: انتظار می‌رود اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی سلطانیه، اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان را در راستای کتاب و کتابخوانی ترغیب کنند و توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اولویت برنامه‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط