شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
مدیرعامل کانون خواستار توجه بزرگسالان به دنیای کودکی شد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار پیامی به مناسبت روز جهانی کودک بر ضرورت توجه بزرگسالان به ویژه مسوولان و متولیان به دنیای زیبای کودکی تاکید کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صادق رضایی در آستانه‌ 16 مهر، روز جهانی کودک، دنیای کودکان را دنیایی رنگارنگ و سرشار از امید، شادابی، طراوت، صمیمت، صداقت و معصومیت توصیف کرد و گفت: دنیای کودکان دوری از فطرت الهی‌مان را به یادمان می‌آورد و ساختن جهانی عاری از کینه و حسد و لبریز از مهر و عطوفت و مهربانی را گوشزد می‌کند.
 
وی با اشاره به این‌که حضور در کنار کودکان، نگاه به آینده را معنا می‌دهد و انگیزه‌ای مضاعف برای کار و تلاش بیشتر به وجود می‌آورد، اظهار کرد: در این صورت بازگشت به معصومیت دنیای کودکی، آرزوی دوران بزرگسالی می‌شود. 

رضایی توجه به کودکان را برگفته از آموزه‌های الهی و دینی و آیات و احادیث ائمه اطهار (ع) دانست و افزود: مسوولان و متولیان این حوزه با الهام از سفارش‌های موکد دینی که در فرمایشات بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و مقام عظمای ولایت نیز متجلی است، باید این عرصه خطیر را مورد توجه و اهتمام جدی قرار دهند. 

مدیر عامل کانون در بخش دیگری از این پیام آورده است: روز جهانی کودک بهانه‌ای است برای ما تا ملتزم به رعایت حقوق کودکان باشیم. حقوق آنان بشناسیم و بدانیم که حق شادی و بازی، حق زندگی در صلح و آرامش و حق بهره‌مندی از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که به کشف استعداد‌های آنان در عرصه‌های مختلف منجر می‌شود، از حقوق مسلم آنان است. 

وی همچنین در پایان با یادآوری وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی و ظلم و ستم‌هایی که بر کودکان مظلوم و ستم‌دیده‌‌ فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی وارد می‌شود، همچنین کودکان زیادی که در اثر جنگ، فقر و بیماری و حوادث مختلف در جهان جان خود را از دست داده‌اند، خواستار رعایت حقوق همه‌ کودکان آسیب دیده شده و با آرزوی تحقق روزگاری عاری از ظلم و ستم زیر سایه‌ حکومت حضرت ولی‌عصر (عج)، روز جهانی کودک را گرامی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط