شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
نویسنده «مهمان‌های ناخوانده» ميزبان مخاطبان كتابش می‌شود

فریده فرجام، نویسنده «مهمان‌های ناخوانده»، نخستین کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی در کتابخانه مرجع این مرکز به سوال‌های علاقه‌مندان آثارش پاسخ می‌گوید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی که کتاب «مهمان‌های ناخوانده»‌اش در شمار پرتیراژ‌ترین کتاب‌های کودک طی نزدیک به نیم قرن اخیر قرار گرفته، ساعت 15 تا 17  دوشنبه 20 شهریور میهمان مسوولان و کارکنان کانون است.

کانون از سال 1344 فعالیت‌های خود را آغاز کرده و کتاب «مهمان‌های ناخوانده» فریده فرجام نخستین کتابی است که توسط انتشارات آن در سال 1345 به چاپ رسیده است.

از این اثر در عرصه‌ ادبیات کودک و نوجوان در همه‌ این سال‌ها اقتباس‌های زیادی صورت گرفته و کتاب‌ها، آثار سینمایی، رادیو تلویزیونی، نمایش‌ها و آثار صوتی متعددی ساخته شده است. 

کتاب مهمان‌های ناخوانده در 46 سال گذشته 16 بار توسط کانون تجدید چاپ شده و 342 هزار نسخه از این اثر در اختیار خانواده‌‌های ایرانی قرار گرفته است.

همچنین کتاب الکترونیک فارسی، انگلیسی «مهمان‌های ناخوانده» نیز در سال 1377 برای گروه سنی الف و ب (سال‌های اول تا سوم دبستان) در کانون تولید شده است.

داستان این کتاب در باره پیرزنی است که در ده کوچکی زندگی می‌کرد. یک شب باران تندی بارید و پیرزن که می‌خواست برود زیر لحاف و گرم شود، چندبار صدای تق تق در را شنید و هر بار با یک مهمان ناخوانده‌ای روبه‌رو شد.

این نویسنده پیشکسوت کتاب‌های کودکان پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور چند ماهی است که به ایران سفر کرده و قرار است کتاب‌های جدیدی از او نیز منتشر شود.

کتابخانه مرجع کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی، شماره 22 مجتمع فرهنگی و هنری شهید ملک‌شامران، پذیرای علاقه‌مندان به این نشست است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها