شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
استفاده از کاربردهای نوین اینترنتی برای به‌روزشدن شهرسازی

کتاب «دیجیتال‌سازی ساختمان‌های هوشمند؛ مطالعات موردی در مراکز داده و خودکارسازی» نوشتهٔ گنانا اسواسیکا، کارسیکیان و سانجویکومار پادمانابام و ترجمهٔ هدی اصدقی در نوبت اول با ۱۰۰ نسخه و ۴۰۸ صفحه با قیمت مشخص شده از انتشارات شهرسازی منتشر شده است.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «دیجیتال‌سازی ساختمان‌های هوشمند؛ مطالعات موردی در مراکز داده و خودکارسازی» نوشتهٔ گنانا اسواسیکا، کارسیکیان و سانجویکومار پادمانابام و ترجمهٔ هدی اصدقی در نوبت اول ۱۴۰۲ با ۱۰۰ نسخه و ۴۰۸ صفحه با قیمت مشخص شده از انتشارات شهرسازی منتشر شده است.

کتاب «دیجیتال‌سازی ساختمان‌های هوشمند؛ مطالعات موردی در مراکز داده و خودکارسازی» در بیست‌ودو فصل با موضوع ساختمان‌های هوشمند، وسایل و تجهیزات و سامانه‌های ارتباطی برای مخاطبان علاقه‌مند به این حوزه گردآوری شده است.

در بخش ابتدای کتاب نوشته شده است: «ساختمان‌های هوشمند با محیط‌زیست سازگار هستند و مردم را قادر می‌سازند تا اقتصاد آینده را تحقق بخشند که به‌نوبهٔ خود راه را برای ادغام برنامه‌های کاربردی ساختمان هوشمند با سیستم اطلاعاتی هموار می‌کند. همچنین، برنامه‌های کاربردی ساختمان‌های هوشمند نیازمند یک ویژگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری چندلایه هستند که به دستیابی به بهترین خدمات با کاهش قابل‌توجه انرژی و هزینه کمک می‌کند.»

آنچه مؤلفان در این کتاب سعی داشته‌اند که برای مخاطب بیان کنند به درک و بیان مشکلات موجود در ارائه نرم‌افزارها و سخت‌افزارها، معرفی رباتیک و جایگاه آن در ساختمان‌های هوشمند، نقش الکترونیک قدرت در ساختمان‌های هوشمند، مراکز داده در ساختمان‌های هوشمند، کاربردهای مبتنی بر اینترنت اشیا در ساختمان‌های هوشمند و مطالعات موردی مرتبط است.

به همین منظور این کتاب با نگاه تخصصی در پی این است تا علاوه بر معرفی ساختمان‌های هوشمند و عوامل و چگونگی هوشمندسازی نرم‌افزار و سخت‌افزار تلاش بر این داشته عوامل جزئی و بزرگ این هوشمندسازی را در جایگاه ویژه بررسی کند و به مواردی را بپردازد که در این عنوان نقش بسزایی داشته‌اند؛ بنابراین هوشمندسازی در عنوان کلی این کتاب قرار می‌گیرد و رباتیک و کاربردهای اینترنتی به‌عنوان جز مهم اما فرعی این کتاب مطرح می‌شود.

به همین دلیل در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «رباتیک کاربردهای بی‌شماری در ساختمان‌های هوشمند دارد. مراکز داده نقشی محوری در تحقق ساختمان‌های هوشمند دارند. کاربردهای اینترنت اشیا، مانند جمع‌آوری داده‌ها، سیستم های پارکینگ عمومی، اندازه‌گیری هوشمند و دستگاه ضدعفونی‌کننده، پایان‌ناپذیر هستند. سیستم های حمل‌ونقل شهری برقی و توزیع مؤثر برق در شهرهای هوشمند، مولفه‌های حیاتی موردبحث هستند.»

بنابراین نقش گستردهٔ الکترونیک قدرت در کاربردهای ساختمان‌های هوشمند، مانند وسایل نقلیه برقی، پشت‌بام و یکپارچه‌سازی انرژی‌های تجدیدناپذیر موردبحث قرار گرفته است.

کتاب «دیجیتال‌سازی ساختمان‌های هوشمند؛ مطالعات موردی در مراکز داده و خودکارسازی» با عنوان مشخص شده برای علاقه‌مندان در حوزه شهرسازی، الکترونیک و معماری مناسب می‌باشد چرا که این افراد می‌توانند با مطالعهٔ کتاب به دستاوردهای نوین در حوزه شهرسازی و الکترونیک از طریق دانش هوشمندسازی دست یابند. همچنین دانشجویان عمران و شهرسازی در سطح تحصیلات تکمیلی و اساتید این حوزه می‌توانند از این کتاب بهره کافی و مناسبی را داشته باشند.

کتاب «دیجیتال‌سازی ساختمان‌های هوشمند؛ مطالعات موردی در مراکز داده و خودکارسازی» مراحل هوشمندسازی ساختمان را از ابتدا تا انتهای کار با روش‌های جدید و سازوکار برنامه‌های اینترنتی دراین‌خصوص به طور کامل و جامع شرح داده و می‌توان گفت تلفیق الکترونیک با هوشمندسازی در برنامه‌های اینترنتی برای خلق برنامه‌های جدید و ساخت ساختمان‌های هوشمند در سطح شهر نیز می‌باشد.

کتاب «دیجیتال‌سازی ساختمان‌های هوشمند؛ مطالعات موردی در مراکز داده و خودکارسازی» نوشتهٔ گروهی از نویسندگانی همچون گنانا اسواسیکا، کارسیکیان و سانجویکومار پادمانابام و ترجمهٔ هدی اصدقی در نوبت اول ۱۴۰۲ با ۱۰۰ نسخه و ۴۰۸ صفحه از سوی انتشارات شهرسازی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها