شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
شرکت ۴ ناشر از لرستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از حضور چهار ناشر از لرستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): ۱۱ روز مانده به آغاز بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور و حالا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از سی و چهار دوره برپایی به یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در سطح خاورمیانه و آسیا تبدیل شده است.

بازدید میلیون‌ها نفر از این نمایشگاه از جمله هزاران دانشجو، دانش‌آموز، ناشر، کتابدار و خانواده‌ها و … این نمایشگاه را به مهم‌ترین رخداد فرهنگی کشور تبدیل کرده است. در این ایام است که ناشران اغلب سعی بر این دارند که آثار خود را آماده کنند و در ایام نمایشگاه عرضه کنند، در این میان ناشران شهرستانی اگرچه بنگاه‌های کوچک نشر در کشور هستند؛ اما همواره توانسته‌اند آثاری قابل توجه را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا از حضور چهار ناشر لرستانی در این دوره از نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: انتشارات شاپورخواست، هاویر و پیشوک به صورت حضوری و مجازی و انتشارات پریسک صرفاً به صورت مجازی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

اعظم روانشاد گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب این فرصت را فراهم می‌کند که ناشران شهرستانی امکان حضور، ارتباط مستقیم و عرضه مستقیم محصول خود را در این نمایشگاه داشته باشند و بتوانند تعاملات بیشتری با ناشران و نویسندگان و مخاطبان برقرار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکی از دستاوردهای عمده برگزاری نمایشگاه کتاب را توزیع مناسب، متوازن و متعادل کتاب در سطح کشورعنوان کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه به شیوه مجازی برای مناطق دور دست و خارج از مرکز بسیار ارزشمند است.

روانشاد ضمن قدردانی از فعالیت‌های ناشران استان در عرصه تولید کتاب و کمک به توسعه فرهنگی استان گفت: این واقعیت نیزوجود دارد که برخی ناشران استان به دلیل برخی مشکلات اقتصادی امسال موفق به ثبت نام برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران نشده‌اند.

به نظر می‌رسد فراهم کردن شرایط و فضای مناسب هر چه بیشتر برای فعالان حوزه نشر به‌ویژه ناشران شهرستانی که نه تنها سهم قابل ملاحظه‌ای در برپایی مفید نمایشگاه کتاب را داشته؛ بلکه دیدار اهالی چاپ و نشر از سراسر کشور و تبادل افکار و ایجاد ایده و اندیشه‌های نو را به همراه دارد و پویایی صنعت نشر در آینده را فراهم می‌کند.

به گزارش ایبنا سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط