شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف جام باشگاه‌های کتابخوانی است

آذربایجان‌غربی- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت:طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، پیروز قادری صبح شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان ستاد استانی، گفت: طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به‌همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علاقه‌های فردی و اجتماعی آنان است.

قادری گفت: آشنا کردن کودکان با فرهنگ مطالعه از سنین کودکی و همچنین فرهنگ کار تیمی از جمله اهداف راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ثبت نام در ششمین جام باشگاه‌های کتابخوانی تا ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال‌جاری تمدید شده، ادامه داد: تلاش ما این است که کتاب در بین کودکان و نوجوانان از سنین پایین جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف جام باشگاه‌های کتابخوانی است

فعالیت ۲۸ کتابفروشی در ارومیه

جعفر جعفری، رئیس اتحادیه کتابفروشان استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: در شهرستان ارومیه ۲۸ کتابفروشی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۴ کتابفروشی در حوزه کتاب‌های مذهبی است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از کتابفروش‌ها تداخل صنفی دارند و مختصص کتاب نیستند.

جعفری ادامه داد: در شهری که تعداد کتابفروشی زیاد باشد نشان دهنده فرهنگ آن شهر است که باید به این موضوع اهتمام ویژه داشت.

ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف جام باشگاه‌های کتابخوانی است

جام باشگاه‌های کتابخوانی، جز برنامه‌های اوقات فراعت کانون‌های مساجد

بهزاد رزاقی، معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: تا به امروز ۲۰ کانون از مساجد اعلام آمادگی خود را برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت کردند که جام باشگاه‌های کتابخوانی نیز جز برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی باید مسجد محور باشند، گفت: متاسفانه در این حوزه مربی متخصص نداریم که باید به این مورد توجه ویژه داشت.

رزاقی ادامه داد: همت و اراده جمعی برای اجرای طرح باشگاه جام کتابخوانی می‌تواند در توسعه کتابخوانی نقش داشته باشد که فرهنگ سازی برای مطالعه از دستاوردهای آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها