چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴
هنرمندان از شیوه جدید جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی استقبال ۲ برابری کردند

هرمزگان - دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی گفت: هنرمندان از شیوه جدید جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی استقبال دوبرابری داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مهدی سیم ریز دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی در حاشیه تماشای نمایش «سفر پر ماجرا» در بندرعباس بیان کرد: در شیوه جدید جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی که غیر رقابتی است، مورد توجه گروه‌های نمایشی قرار گرفت و استقبال دو برابری نسبت به سالهای قبل داشته‌ایم.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی با توجه به اینکه دوازده دوره آن در هرمزگان و یک دوره در مشهد بوده است باعث یک جریانی در حوزه کودک و نوجوان شد که اکثر دوره‌ها با حضور چهره‌های برجسته این حوزه بوده است.

این نویسنده خراسانی گفت: در دوره‌های اخیر برای بهره‌وری و استقبال بیشتر مخاطبین این فرایند تصمیم در نظر گرفته شد که یک تغییر بنیادین در نحوه برگزاری صورت بگیرد. از اینروی مقرر شد در دوره چهاردهم یک شیوه جدیدی لحاظ شود که آثار بصورت غیر متمرکز در شهرستان‌ها اجرای عموم داشته باشند و در پایان گروه‌ها در مشهد در اختتامیه حضور یابند و خوشبختانه این شیوه مورد توجه گروه‌های نمایشی قرار گرفت و استقبال دو برابری نسبت به سالهای قبل داشته‌ایم.

مدیر تولید انتشارات آستان قدس رضوی افزود: در این دوره ۱۲۳ اثر متقاضی حضور بوده که دو برابر سال قبل بوده است. هیات انتخاب شامل مریم کاظمی، سید حسین فدای حسین و امیر مشهدی عباس بودند که ۱۵ اثر را انتخاب کردند و در نهایت ۱۰ اثر انتخاب پایانی بود که ۸ اثر در بخش اصلی و ۲ اثر در بخش مهمان از شهرهای قم، مشهد، بهشهر، لاهیجان، گرگان، بندرعباس، یزد، اصفهان، ملایر و همدان حضور دارند که همزمان در شهرهای مربوطه در حال اجرای عموم هستند و یکی از آثار خوب این جشنواره نمایش «سفر پر ماجرا» از بندرعباس به کارگردانی رضا جوشعار بوده است.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی اضافه کرد: هر گروه ملزم به ۱۰ تا ۱۵ اجرا خواهد بود که این اجراها با حمایت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و استان‌ها صورت خواهد گرفت و هدف اصلی از اجرای این فضای جدید، امکان استفاده بیشتر به مخاطبین داده خواهد شد و اتفاق دیگر این خواهد بود که با توجه به برگزاری جشنواره در دوره‌های قبل که برای گروه‌های شرکت کننده هزینه‌بر بود اما در شرایط جدید تمام هزینه های جشنواره سرشکن و در قالب قرارداد به خود گروه‌ها پرداخت خواهد شد.

در پایان سیم ریز اشاره داشت: در این شرایط جدید نمایش‌ها به شکل رقابتی اجرا نخواهند داشت اما تدبیر بر این است که جشنواره به سمتی خواهد رفت که شکل رقابتی آن دوباره از سر گرفته شود و تقاضای ما بر این است که گروه‌ها اجراهای خود را به سمت مدارس سوق دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها