شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
معرفي نسل جدیدی از نویسندگان و تصویرگران جوان به جامعه

با رونمایی از 30 عنوان کتاب مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور نسل جدیدی از نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک به جامعه‌ی ادبی و هنری کشور معرفی می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی گنج‌کریمی معاون تولید کانون اعلام کرد: این 30 اثر مهر امسال در حالی رونمایی می‌شوند که کانون در صدد است موج جدیدی از این هنرمندان را به جامعه معرفی کند.
 
وی که در گردهمایی سراسری معاونان و مدیران کانون سراسر کشور در مشهد سخن می‌گفت تاکید کرد: حمایت از نسل جوان هرگز به معنای کم‌توجهی به کیفیت آثار تولید نیست و این آثار نیز به صورتی کاملا سخت‌گیرانه در شوراهای تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرند و این سخت‌گیری‌ها محدودیت و انحصار نیست بلکه ما وظیفه داریم به اعتماد خانواده به کانون توجه داشته باشیم. 
 
گنج‌کریمی از انتشار نمایشنامه‌های جدید و رونمایی کتاب‌های شعر کانون تا بهار سال آینده خبر داد و گفت:  طرح رمان نوجوان امروز نیز با قدرت و قوت به کار خود ادامه می‌دهد.
 
وی در این گردهمایی در پاسخ به دغدغه‌های یکی از مدیران کانون در استان‌ها که به کمبود آثار و منابع دینی و مذهبی در میان کتاب‌ها‌ی کانون اشاره می‌کرد گفت: به باور ما کانون به واقع هیچ کاری غیر از کار دینی انجام نمی‌دهد هرچند ما آمارهایی از کتاب‌هایی داریم که مستقیم به دین می‌پردازند اما باید بگوییم تمامی کتاب‌ها و تولیدات کانون که به مقوله‌هایی مانند نظم‌پذیری، بهداشت و پاکیزگی، مهارت‌های زندگی و آراستگی فردی می‌پردازند، کتاب دینی هستند.
 
 معاون تولید کانون بخش دیگری از سخنان خود را به اهمیت تولید آثار جذاب برای بچه‌ها، کمک‌گرفتن از توان استان‌ها برای توسعه‌‌ فعالیت‌های بازرگانی و افزایش کیفیت این محصولات اختصاص داد.
 
در ادامه مریم فرخی سرپرست انتشارات کانون نیز گزارشی از برنامه‌ کانون برای رونمایی کتاب‌های مربیان و گزارشی مفصل از نتایج سفرهای مدیران و کارشناسان معاونت تولید کانون به استان‌های مختلف کشور طی دو سال گذشته و گفت‌و‌گوهای آنان با مربیان و اعضای مراکز کانون ارایه کرد.
 
در پایان این بخش از گردهمایی سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون نوع نگاه معاون تولید به حوزه نشر آثار مربیان را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: توجه به نشان و شهرت کانون اهمیت زیادی دارد و مسوولیت این امر بر عهده‌ معاونت تولید است.
 
وی افزود: اثری که با نام کانون در هر نقطه از کشور منتشر می‌شود باید دارای کیفیت بالایی باشد و پذیرفته نیست که در یک اثر دارای اشتباه‌ها یا غلط‌های پرشمار املایی، انشایی و تایپی داشته باشیم.
 
رضایی به مدیران استان‌ها گفت: به موضوع نشر کتاب در استان‌های خود جدی‌تر بپردازند و بخشی از هزینه‌های استان را به این مهم اختصاص دهند.
 
مدیرعامل کانون ادامه داد: اعطای مجوز نشر استانی از سیاست‌های کلان کانون است و این به شناسایی استعدادها و قابلیت‌های نویسندگان و هنرمندان شهرستانی کمک می‌کند مدیران کانون نباید از این کار شانه خالی کنند.
 
رضایی همچنین اضافه کرد: اگر رونمایی ماه مهر را در واقع رونمایی کتاب‌های تابستان کانون بدانیم، از این پس هر فصل مراسمی را برای رونمایی کتاب‌های جدید برگزار خواهیم کرد. 
 
مدیرعامل کانون در ادامه نیز به اظهار نظر در باره‌ کتاب‌های دینی پرداخت و با تایید صحبت‌های معاون تولید، این نگاه را نگاه درستی دانست و گفت: در این زمینه دو معاونت تولید و فرهنگی کانون می‌توانند به مطالعه بپردازند و نگاه درست کانون را به این مقوله تبیین کنند به اعتقاد من هم، موضوع‌هایی مانند طبیعت دوستی و مهربانی با حیوانات و از این دست موضوع‌ها می‌تواند در چار چوب آثار دینی قرار بگیرد ضمن این که کانون به حوزه دفاع مقدس نیز همواره توجهی جدی نشان داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها