چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
«قانون مردمان» در بازار كتاب رواج يافت

كتاب «قانون مردمان» اثر «جان رالز» منتشر شد. رالز در اين اثر در پي آن است كه بگويد چگونه ممكن است جامعه‌اي جهاني از مردمان ليبرال و آبرومند تحقق يابد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، منظور رالز از قانون مردمان، انگاره سياسي خاصي از حق و عدالت است كه به اصول و هنجارهاي حقوق و عمل بين‌المللي مربوط مي‌شود.

رالز در بخشي از مقدمه اين اثر نوشته است: «من اصطلاح جامعه مردمان را به معناي همه مردماني به كار مي‌برم كه از آرمان‌ها و اصول قانون مردمان در مناسبات متقابلشان پيروي مي‌كنند. اين مردمان حكومت‌هاي داخلي خاص خودشان را دارند كه ممكن است مبتني بر قانون اساسي دموكراتيك ـ ليبرال باشند يا حكومت‌هاي غيرليبرال ولي آبرومند باشند.»

اين اثر رساله‌اي درباره حقوق بين‌الملل نيست، بلكه اثري است كه به‌طور دقيق بر پرسش‌هاي معيني درباره اين‌كه آيا امكان شكل‌گيري آرمان‌شهري واقع‌گرايانه و شرايط نيل به آن ممكن است يا نه، متمركز مي‌شود. 

مرتضي بحراني نيز  پيش از اين ترجمه‌اي از اين اثر با عنوان «قانون ملل» ارايه كرده كه از سوي انتشارات پژوهشكده مطالعات فرهنگي و اجتماعي منتشر شده است.

چاپ نخست كتاب «قانون مردمان» با ترجمه جعفر محسني با شمارگان 1650 نسخه، 272 صفحه و به بهاي 60000 ريال از سوي انتشارات ققنوس منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط