چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
«آرام‌بخش مي‌خواهم» منتشر شد

مجموعه داستان «آرام‌بخش مي‌خواهم»، نوشته محمدهاشم اكبرياني منتشر شد. استفاده از مضامين اجتماعي و انساني متنوع و نگاهي تازه به موضوعاتي كه گاهي دستمايه‌هاي اصلي در داستان‌نويسي امروز به شمار مي‌آيند، از ويژگي‌هاي اين مجموعه هستند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «آرام‌بخش مي‌خواهم»،‌ شامل 17 داستان كوتاه است كه برخي از آن‌ها با نگاهي واقع‌گرايانه به مسايل اجتماعي و انساني دنياي پيرامون نوشته شده‌اند.
 
كنكاش در جزييات ساده‌ترين موضوعاتي كه در اطراف‌مان رخ مي‌دهند و توصيف آن در سطوري كه براي مخاطب آشنا و خواندني است، وجوهي از داستان‌هاي اين مجموعه هستند. 

اين در حالي است كه نويسنده در حين پراختي صميمي به مضامين مورد نظرش، از نوآوري در خلق مفاهيم دروني و فلسفي ذهن قهرمانان داستان‌هايش بازنمانده و اين دغدغه‌ها را نيز در لايه‌هاي زيرين موقعيت‌هاي مختلف داستاني به گونه‌اي بازگو كرده است.

به عنوان مثال داستان «رقص عروس» اين مجموعه نگاهي از دريچه دنياي زنانه به دل‌نگراني‌هاي دختري در آستانه ازدواج است كه ممكن است خواننده را به دلايل توجه به ظرافت‌ها، در توصيف ملموسي از دنياي دروني يک زن و احساسات او نسبت به زن‌هاي ديگر، با خود همراه ‌كند.

ويژگي ديگر اين داستان‌ها آن است كه نويسنده در عين توجه بر تلخي برخي وقايع، با نگاهي توام با اميدواري را هم طرح مي‌كند و سعي دارد مروري چند وجهي بر موضوعات مورد نظر داشته باشد و حتي‌الامكان از منظري تک‌ساحتي و قضاوت‌گرايانه دوري گزيند. 

«آرام‌بخش مي‌خواهم» در مجموعه «قصه نو» نشر افكار به چاپ رسیده است. 

محسن فرجي، دبير مجموعه «قصه نو» در بخشي از يادداشتي در ابتداي كتاب نوشته، آورده است: «مجموعه قصه نو بر آن است تا بازتاب دهنده صداهايي نو در ادبيات امروز ايران باشد؛ صداهايي كه در حين تنوع و تكثر، در دو نقطه بهم مي‌رسند. يكي در نمايش جلوه‌هايي از هويت ايراني و ديگري در ارايه شيوه‌هايي تازه در قصه‌گويي و روايت، ضمن احترام به سنت‌هاي ادبي و خواسته‌هاي مخاطب.» 

داستان «ديگه» اين كتاب اين‌گونه آغاز شده است:  «از اين كلمه «ديگه» اون قدر بدم مياد كه اگه بگم ازش نفرت دارم،‌ دروغ نگفتم. «ديگه حرف نمي‌زنم..»، «‌ديگه به خودم قول مي‌دم..»، «ديگه من باشم كه ..»، «ديگه بهش نگاه هم نمي‌كنم چه برسه به اين كه ...»، «ديگه حرفش رو هم نزن»، «ديگه يه لحظه هم فكرم رو..»، «ديگه بسه، ‌اين بار آخر بود»، «ديگه..»،‌ «ديگه..»، «‌ديگه..»، ‌همين ديروز بود كه وقتي باهات دعوام شد،‌ بهت گفتم «ديگه نه من و نه تو». وقتي هم ازت جدا شدم ،‌ هم به خودم گفتم: «ديگه باهاش حرف نزن..»

«سبب‌زميني و خنده»، «جفت»، «رقص عروس»، «تو از هر مرگي مرگ‌تر بودي»، «گلدان»، «نبايد ازدواج كنم» و «وقتي عشق بميرد»، نام برخي داستان‌هاي اين مجموعه‌اند.

«آرام‌بخش مي‌خواهم» پاييز امسال (1390)،‌ با شمارگان هزار و 100 نسخه از سوي نشر «افكار» منتشر شد.

اين كتاب 218 صفحه و قيمت آن پنج‌هزار و 500 تومان است. 

نخستین رمان اکبریانیی با نام «بايد بروم» در سال 1388 از سوي نشر چشمه به چاپ رسيد. «عذاب ابدي»، تازه‌ترين رمان ین نویسنده است كه به تازگي آماده انتشار شده است.

«هذيان» نيز نام اثر داستاني ديگري از اين روزنامه‌نگار است كه مراحل اداري انتشار را سپري مي‌كند.

وي همچنين اين روزها در حال نگارش رماني با بهره‌گيري از متون كهن فارسي است. به گفته اين نويسنده، اين رمان اثري فرازمان است و وقايع آن از دنياي گذشته به دنياي معاصر متصل و در فرا زمان روايت مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط