یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
همایش «هم‌زمان و در زمان با حافظ» برگزار می‌شود

مرکز فرهنگی شهرکتاب با همکاری دانشگاه حافظ شیراز و موسسه فرهنگی و پژوهشی دانش‌نامه‌ فارس، به مناسبت‌ یادروز حافظ، همایش «هم‌زمان و درزمان با حافظ» را در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهر برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگی شهر کتاب، محورهای این همایش دو بخش «درون‌مایه» و «فرم و ساختار» را شامل می‌شود.

در بخش «درون‌مایه» مباحث «اتوپیای حافظ، زندگی اجتماعی»، «حافظ، دیروز، امروز، فردا»، «منتقدان حافظ»، «حافظ به روایت حافظ» و «حافظ و اصحاب قدرت» بررسی و پرداخته می‌شوند.

«آشنایی‌زدایی در شعر حافظ»، «ساختار زبان در شعر حافظ»، «تثلیث زبان، هنر و اندیشه در شعر حافظ»، «بلاغت تصویر در شعر حافظ» و «دستور زبان حافظ» عنوان مباحثی هستند که در بخش «فرم و ساختار» بررسی می‌شوند.

مرکز فرهنگی شهرکتاب براساس این فراخوان از حافظ‌شناسان، استادان و پژوهش‌گران دعوت کرده است تا چکیده مقالات مرتبط با محورهای این همایش را تا ۱۵ مرداد به دبیرخانه این همایش واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر( بخارست)، نبش کوچه‌ سوم یا به نشانی الکترونیکی bookcity84@googlemail.com ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط