دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
بیگی‌ حبیب‌آبادی: ناشران غیردولتی در شرایط متلاطم نشر روی پای خودشان ایستاده‌اند

مدیر انتشارات فصل پنجم با بیان این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قِبال ناشران و مؤلفان فعال مسئولیت دارد، گفت: هنر واقعی ناشران خصوصی این است که با وجود تمام مشکلات روی پای خودشان می‌ایستند.

پرویز بیگی حبیب‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: سالانه در کشور چندین همایش با هزینه‌های سنگین برگزار می‌شوند. خودِ من در هفته، از طریق رسانه ملی از برگزاری تعدادی از آنها مطلع می‌شوم. پرسش من از متولیان برپایی همایش‌ها این است که چقدر برگزاری این‌گونه برنامه‌ها در روند پیشرفت کشور تأثیر داشته اند.
 
مدیر انتشارات فصل پنجم ادامه داد: اهالی فرهنگ، تمام هم و غم، زندگی و وقت خود را در راه ارتقای فرهنگی کشور گذاشته‌‌‌اند اما متأسفانه به ما در هفته کتاب و سایر ویژه‌برنامه‌های مربوط به حوزه کتاب توجهی نشده است. حتی در گزینش ناشران برتر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هیچ حرکتی برای ما صورت نگرفت. این در حالی است که برخی‌ به صورت متناوب در دو یا سه دوره برپایی نمایشگاه کتاب تهران، به عنوان ناشر برتر معرفی شده‌اند.
 
بیگی‌ حبیب‌آبادی افزود: باید توجه داشت خروجی ناشر خوبی را که با سرمایه اندک در این عرصه فعالیت می‌کند باید بر اساس همان سرمایه اندک دید و ارزیابی کرد وگرنه کاملاً مشخص است که ناشری که از سوی دولت حمایت می‌شود، می‌تواند بهتر فعالیت کند و دیده شود. هنر این است که بتوان در این عرصه پُرتلاطم روی پای خود ایستاد و به نحو احسن فعالیت کرد.
 
وی متولیان برپایی همایش خادمان نشر را مخاطب خود قرار داد و گفت: معتقدم باید برای این همایش یک اساسنامه تدوین و سپس از اهالی قلم و ناشران برتر کشور دعوت شود اساسنامه را بازخوانی کنند و در نهایت اگر اظهارنظر مثبتی دارند، به عنوان الحاقیه به اساسنامه افزوه شود. پس از چند سال که نظرات اهالی قلم و ناشران برتر به این اساسنامه افزوده شود، به یک اساسنامه جامع می‌رسیم که حاصل تجربه گران‌قیمت ناشران و اهالی قلمی است که آسان به دست نیامده و نباید آسان هم از بین رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها