سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
میراث جاودان ایران را احیا کنیم

معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه رسمی سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتاب مظهر دانایی و عشق است و امیدواریم این میراث جاودانه را احیاء کنیم تا نام ایران دوباره با نام کتاب و شعر در حافظه تاریخ ماندگار شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) افتتاحیه نمایشگاه کتاب امسال با حضور سید‌عباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزیز فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر‌مسعود شهرام‌نیا؛ قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ولادان ووکوسایوویچ؛ وزیر فرهنگ و ارتباطات صربستان؛‌ کشور مهمان این دوره از نمایشگاه آغاز شد.

محس جوادی در این آئین ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک اعیاد شعبانیه و تقارن برگزاری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایران سرزمین کتاب و شعر است و ما مردمان کتاب‌دوست و شعردوستی هستیم.
 
وی ادامه داد: کتاب مظهر دانایی و عشق است و امیدواریم این میراث جاودانه را احیاء کنیم تا نام ایران دوباره با نام کتاب و شعر در حافظه تاریخ ماندگار شود.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشارکت نهادهای عمومی در آماده‌سازی مصلای بزرگ امام خمینی برای میزبانی از نمایشگاه کتاب تهران افزود: از تلاش شهرداری تهران، نیروی انتظامی و همچنین تشکل‌های نشر برای برگزاری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قدردانی می‌کنم. امیدواریم که بیش از 4 میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کنند و روزی فرا برسد که همه جمعیت ایران بازدیدکننده نمایشگاه کتاب تهران باشند.
 
در ادامه این آئین یحیی دهقانی معاون اجرایی سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به جابجایی محل برگزاری محل نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دو دوره گذشته با تلاش شهرداری در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد و ما با توجه به آماده‌نبودن زیرساخت‌ها نمایشگاه دوباره به مصلا بازگشت. مصلای بزرگ امام خمینی برای میزبانی سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روزهای اول آمادگی لازم را نداشت اما با همت شهرداری و نهادهای مرتبط جریان آماده‌سازی با سرعت پیگیری شد.
 
وی افزود: نمایشگاه در حال حاضر در قالب 16 کمیته اداره می‌شود که 7 کمیته براساس سیاست‌های واسپاری به همت صنف اداره می‌شوند. صنف در سایر کمیته‌ها نیز نماینده دارند.
 
دهقانی با اشاره به اهمیت واسپاری نمایشگاه کتاب به صنف بیان کرد: امیدواریم با توجه به دیدگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روند واسپاری حقیقی‌تر و سریع‌تر انجام شود. صنف در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران متولی امر تحقیقات شده تا بخشی از هزینه‌های نمایشگاه را تامین کند. امیدواریم صنف دوره‌های آینده به‌طور کل اداره این بخش را برعهده بگیرد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: باتوجه به تصمیم شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی نمایشگاه ضوابط ثبت‌نام ناشران با افزایش 5 عنوان کتاب تغییر کرد. اما باتوجه به تشکیل کارگروه تخصصی مقرر شد تا ناشرانی که کمتر از ضوابط تعیین‌شده کتاب منتشر کرده‌اند بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

در این دوره از نمایشگاه 2050 ناشر داخلی و 132 ناشر خارجی حضور دارند. سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از دو سال برگزار در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به مصلای بزرگ امام خمینی برپا شده است.

آیین افتتاح سی‌‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) آغاز شد و برخلاف اخبار قبلی، حسن روحانی رئیس جمهوری در این مراسم حضور پیدا نکرد.

بزرگترین رویداد فرهنگی ایران از فردا چهارشنبه 12 تا 22 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 22 میزبان علاقه‌مندان است.

          

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها