یکشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
حكمت حجاب در آيات قرآني و روايات نوراني

چاپ نخست كتاب «حكمت حجاب» تاليف رضا كريمي، از سوي انتشارات نسيم حيات منتشر و روانه بازار نشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اثر حاضر، حجاب را كه دستور خداوند متعال براي  پاسداشت مقام و منزلت والاي زن صادر شده، از منابع قرآني و احاديث نوراني، مورد بحث و بررسي قرار داده است.

بر اساس مطالب كتاب، حجاب بيانگر عظمت و عفت انسان است. حجاب نشانگر پاكدامني و حياي زن است. حجاب عاملي براي كنترل غرايز جنسي و شهوات جنسي است. حجاب سبب پاكي جامعه و امنيت اخلاقي است.

حجاب دستور قرآن كريم
حجاب يعني پوششي كه تمام اندام و زيبائي‌ها و زينت زن را بپوشاند و او را از ديد نامحرمان و افراد چشم‌چران و آلوده به گناه، حفظ كند. خداوند در قرآن كريم به زنان دستور داده تمام بدن خود را با پوشش مناسب از ديدن نامحرمان حفظ كنند. دختر همانند طلا و الماس است كه بايد با پوشش مناسب از خودش محافظت كند تا از دستبرد دزدان و انسان‌هاي گناه‌كار مصون بماند. چنانكه طلا و نقره براي اين كه از دستبرد دزدها و غارتگرها در امان بماند بايد درصندوق نگهداري شوند.

سن تكليف
دختر خانم‌ها وقتي كه 9 سال قمري‌شان تمام مي‌شود به سن بلوغ و تكليف مي‌رسند و از آن بعد ديگر حق ندارند موي سر يا اعضاي بدنشان را آشكار كنند، اگر چنين كنند دچار گناه بزرگي شده‌اند كه خداوند آنها را در قيامت به عذاب سخت دچار خواهد ساخت مگر اين كه اين كار از روي ناآگاهي بوده باشد و آنها از عمل زشت خود توبه و اظهار پشيماني كنند. اگر توبه آنها واقعي باشد خداوند رحمان نيز توبه آنها را مي‌پذيرد.

وقتي دختري حدود شرعي را در رابطه با پوشش و حفظ حجاب رعايت نمي‌كند دچار دو گناه مي‌شود. نخست اين كه خودش به واسطه عدم رعايت حجاب و نافرماني در مقابل خداي مهربان مرتكب عمل حرام مي‌شود. دوم، اين كه با پوشيدن لباس‌هاي تنگ سبب مي‌شود مردان نامحرم به او نگاه كنند و دچار گناه شوند.

انكار حجاب سبب كفر مي‌شود يا سب فاسق بودن
حجاب براي زن امري واجب، و فريضه‌اي انكار ناپذير است و بي‌شك انكاركننده آن با علم به اين كه از ضروريات دين اسلام و فرمان خدا در قرآن است، كافر و از اسلام خارج مي‌شود. يعني اگر انكار حجاب سبب انكار خدا يا پيامبر اكرم(ص) شود موجب كفر مي‌شود ولي اگر كسي نسبت به حجاب بي‌اعتنا است ولي منكر وجوب آن نيست آن فرد فاسق است.

چاپ نخست كتاب «حكمت حجاب» در شمارگان 3000 نسخه، 119 صفحه و بهاي 18000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها