دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
"مرد آهنين"  به نمایشگاه کتاب تهران مي‌آيد

كتاب "مرد آهنين" با خاطرات و زندگي‌نامه سردار شهيد علي موحد دوست به قلم الهه حاجي حسيني و زهرا دهقاني منتشر و در بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه خواهد شد. علي موحد دوست فرماندهي تيپ دوم لشکر 14 امام حسين(ع) را بر عهده داشت._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، "مرد آهنين" در 6 فصل با عنوان‌هاي كودكي، نوجواني، خانواده، جنگ و جهاد، شيوه فرماندهي و يژگي‌هاي اخلاقي تدوين شده است.

علي موحد دوست، سال 1337 در محله كردآباد اصفهان به دنيا آمد. وي پس از پيروزي انقلاب، سال هاي زيادي را در مناطق سيستان و بلوچستان، كردستان و جبهه هاي غرب فعاليت داشت. 

او سمت هاي مختلفي همچون مسوول آموزش نظامي و فرماندهي تيپ دوم و محور را در عمليات هاي مختلف لشکر 14 امام حسين(ع) بر عهده داشت. اين فرمانده بارها در جنگ تحميلي عراق عليه ايران مجروح شد و سرانجام در در سال 1364 به شهادت رسيد. 

در بخشي از كتاب "مرد آهنين" و در باره این شهید آمده: "زماني تمامي خطوطي كه به جزيره مجنون مي رسيد زيرآتش دشمن و حركت در جاده غيرممكن بود. بعدها دشمن اقرار كرد كه يك ميليون و دويست هزار گلوله به روي جاده ها ريخته است. به هر حال بايد به بچه ها آب آشاميدني مي رسيد. كمتر كسي جرأت داشت كه از سنگر خارج شود، چه رسد به اين كه براي بچه هاي خط آب ببرد. در اين آشوب و غوغا مي بايد كسي براي بچه ها سقا مي شد. علي موحد دوست تنها كسي بود كه جان بركف، هر روز يك بار از همين جاده هاي آتشين، براي بچه هاي خط آب آشاميدني مي برد."

این كتاب در قطع رقعي و 164 صفحه و با 16 تصوير از شهيد علي موحد دوست، از سوي نشر ستارگان درخشان در بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها